Alla vi som campar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
litet tack till Honey som indirekt påminde mig om att vi är många som campar.

Så... lite bra campingtips... bra campingplatser, smultronställen, bra aktiviteter.. ja allt som knyter samman med husbil/husvagn/tält eller annan form av camping.

Själva är vi rätt nya i branschen. Köpte vår första husvagn för 3 år sen. En gammal Solifer -82 mörk och trist och trång... fick bli vår första vagn för att se om vi gillade läget :angel
Första turen gick till ALV där vi träffade några andra famhem. Tanken var att många skulle stråla samman men tyvärr kom lite tråkiga händelser i vägen. Vi blev dock 3 familjer som träffades och hade kul. Eller hur Ahmi :wink:

Till Tyskland (vårt andra "hemland" där vi ofta semestrar) åkte vi på vår andra tripp samma sommar, vi hade skitmysigt i en vecka och sa vi måste fortsätta med husvagnandet. Det resulterade i att vi sålde vår gamla vagn direkt efter semestern.
Vår nya vagn hämtade vi i Danmark 2 månader senare och den har hängt med sen dess.

Eftersom vi har väldigt liten erfarenhet av svenska campingar tar vi tacksamt emot tips på bra ställen. Helst i södra delen av vårt härliga land eftersom vi har trångt i baksätet och vill därför inte dra för långt för oss stackare som trängs.

Till midsommar provar vi Tylösands camping tillsammans med goda vänner. Någon som varit där?
 
Ungarnas favorit( vår också för den delen) är Röstånga camping. Har man barn i lekåldern är där toppen,hoppkuddar,bad, naturlig skogslek, fiske och mycket mer. :claphappy: :claphappy:
 
Hej!

Vi är helt nya som husvagnsägare. Vi har ännu inte fått vår vagn, den kommer efter midsommar. Vi ska också prova Tylösands camping i början av augusti tillsammans med barnens kusiner som har varit där förr. En toppencamping enligt dem.

Tre
 
På västkusten har vi mest varit på Getteröns camping i Varberg.
Jättefin med fint bad både från klippor, på strand och separat bad om man har hund.
Dock värt att betala för de större platserna..........

Vegby utanför Gällstad och Öninge camping i Ödeshög är bra och små om man har "nybörjarcampare" med sig och bara vill vara utan en massa "köp-mig göra-det-här"-krav...........

Gotland är Åminne en liten pärla på ostkusten.

Och Helsingborg!
En favorit vi varit på många (lång)helger!!!

Finns många härliga platser att upptäcka!
 
och när du då åker dit igen så får du väl passa på att besöka oss för vi bor nästgårds till Getterön :razz:

honey sa:
På västkusten har vi mest varit på Getteröns camping i Varberg.
Jättefin med fint bad både från klippor, på strand och separat bad om man har hund.
Dock värt att betala för de större platserna..........

Vegby utanför Gällstad och Öninge camping i Ödeshög är bra och små om man har "nybörjarcampare" med sig och bara vill vara utan en massa "köp-mig göra-det-här"-krav...........

Gotland är Åminne en liten pärla på ostkusten.

Och Helsingborg!
En favorit vi varit på många (lång)helger!!!

Finns många härliga platser att upptäcka!
 
Hoppla, hade vi ingen aaaaaaaaaaning om :razz:

Var där senast med syskonparet vi hade.
Lagom avstånd hem om de kraschat ihop.
Hade kunnat lämna vagnen och åka hem och lugna ner oss och sedan återvända............
Fotbollscup för store killen ett år också.............
Snart 2 år sedan, vart tar tiden VÄGEN?????????????

Ha en go campingsommar!

PS Varberg/Falkenberg verkar behöva familjehem?
 
nej det är klart att du inte kan veta.
SKönt att ha det på lagom-åka-hem-avstånd

vet att fbg söker men vi har träffat dom och vi gillade dom inte, de hade en väldigt konstig inställning till tider. Kunde vi inte träffa dom när de ville på infoträff hemma hos oss så var de övertygade om att vi inte skulle ställa upp och gå på deras möten när vi fick en placering. *suck* då får de leta, vet fler familjer som inte gillar deras stil.. (my way or the highway tycks de resonera)
 
Tänk, det var precis den känslan jag fick när jag pratade med dom!!!!!
Det blev lite " ring inte mig, jag ringer er"-känsla :angel
Har inte lust att jobba för dom.

Pratade dock med en kvinna i Varberg för nåt år sedan och var på G med ett barn därifrån.
Dock kom syskonparet emellan då Vbg inte hade sina papper klara när de pratade med oss.
 
skönt att veta att vi är fler
vi har träffat vbg oxå men de gillade nog inte oss för de hörde aldrig av sig för utredning, de frågade en gång om vi ville vara kontaktfamilj istället.. men det ville vi inte så då var vi väl inte intressanta 8)
 
Över huvudtaget är de flesta campingar runt Halmstad toppen. Där finns klättercenter, äventyrsland, äventyrsbad, busfabriken, go-cart, lazerdome, femkamp mm mm

Bengts camping i Vilshärad passar den som vill ha en lite mindre camping. Med gångavstånd till havet.

Haverdals camping är underbar! Stor lekplats mm. Långgrunt, mycket sanddynor och små stigar (i buskage) bland dynorna där barnen tycker det är fantastiskt roligt att springa runt.

Östra stranden som ligger nära Halmstad centrum. Med Go-cart för både stora och små barn samt minigolf....

I det stora hela tror jag att de flesta campingar runt Halmstad, Falkenberg och Varberg kan erbjuda mycket för alla
Vi ska tillbringa en vecka i Mellbystand. Har aldrig varit där förut så det ska bli spännande!
 
många bra tips om mellersta halland, gott att höra.
Någon med bra tips om norra skåne/småland... funderar ang semestern vart hän vi ska åka.
 
Vi föredrar oftast campingar där det inte är en massa aktiviteter som kostar pengar.
Barnen förstår ju inte att man inte kan betala för allt hela tiden.........
Vi var på en camping på Bornholm för några år sedan (rekommenderas!!) och där kunde de låna olika Trampsaker mot ett mynt typ kassavagnar på stormarknader.
DET var suveränt!!
 
och havet är alltid havet för mig som är uppvuxen på västkusten med havet inpå knuten
Ska lägga ditt tips på minnet :razz:

Trollmor sa:
Sibbarps camping är liten och mysig. Alldeles vid havet men ändå nära till äventyrsbadet i Malmö
 
En absolut förstålig inställning. Jag avskyr att behöva betala extra för en massa saker.
Det jag verkligen avskyr är att betala extra för att duscha på campingarna. Man betalar ändå dyra dygnsavgifter ... då borde duscharna vara gratis.

Bornholm låter spännande - Vad finns det att göra där? Något att titta på eller uppleva?
Nyfiken på nya platser jue... :razz:

honey sa:
Vi föredrar oftast campingar där det inte är en massa aktiviteter som kostar pengar.
Barnen förstår ju inte att man inte kan betala för allt hela tiden.........
Vi var på en camping på Bornholm för några år sedan (rekommenderas!!) och där kunde de låna olika Trampsaker mot ett mynt typ kassavagnar på stormarknader.
DET var suveränt!!
 
hmmm...blir nästan lite sugen på att "man ska ha husvagn.."
Låter ju lite mysigt...Men jag skulle inte stå ut en minut på större campingar som tex Böda hua...nä jag vill ha lugn o ro o inte en massa spring runt omkring.
Vi åker båt på sem inget går upp mot en egen kobbe i solnedgången...
men jag skulle vilja ha en husvagn iallafall för kortat turer och besök hos bekanta som inte bor vid en sjö -det är ju så mysigt att boa :wink: Fast måste den inte vara väldigt stor om man ska få plats med alla och alla extra barn???

Hoppas ni får några härliga veckor i era mysiga Husvagnar!
Kramis Carina
 
Bornholm är kanon när man har barn som både gillar att bada och att uppleva saker.
Det är inga avstånd på ön till nåt så vi kunde göra utflykter på halvdagar och bda den andra halvan.
Husvagnen stod tryggt parkerad hela vecka så den rullade inte mer är 1-2 mil där........
Stort bad/lekland/"djurpark", borgruiner, fiske, tåg(??!!)museum, båtturer, medeltidspark för barn mm mm.
Vi hade utan problem kunnat fylla en vecka till med "lagom" med aktiviteter och bara vara tid........
Via www.semester-bornholm.se/Boern/?m=1 ser du/ni lite.........
 
ps
vi åker oftast till st annas skärgård med båten 36fot, med gryt som omnejd...där finns en fin camping nära havet för den som vill!!

Vilken är den bästa husvagnen genom tiderna??
 
Var ligger detta någonstans?

Bästa husvagnen... där är nog smaken delad. Vi är inte så noga med hög standard utan nöjer oss bra med en lite enklare variant och kör en Eifelland 520TKM. Den har dubbelsäng och våningssäng och bäddbar dinett.


mammac sa:
ps
vi åker oftast till st annas skärgård med båten 36fot, med gryt som omnejd...där finns en fin camping nära havet för den som vill!!

Vilken är den bästa husvagnen genom tiderna??
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp