Ang arvode

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker högsta rek arvode skulle vara de absoluta lägsta man kan få per mån. Det skamligt lite betalt för det jobb man gör som familjehem.
När man säger så reagerar vissa Oj de tar på sig uppdrag för att få pengar.
Tror inte att det är vanligt att familjer gör det, tror inte heller familjehem blivit rika pga familjehems uppdrag. Ingen gör det för pengarnas skull bara. Visst finns det säkert de som bara ställer upp för pengar ,men det är nog undantagsfall.
Vi får lita på att de som jobbar på sociala märker de undantagsfallen.
Det måste finnas anledningar till flera hundra barn i sverige väntar på en familj att flytta till, det kan ju inte bara att folk inte har tid ,inte är nog "snälla" mm. Bra betalt är en förutsättning för att rekvitera nya familjehem.
Vi familjehem ska stå på oss och vara stolta, det är ett viktigt jobb vi gör. Vad tycker ni andra?
 
Ja nu när vi varit familjehem ett tag kan jag inte annat än att hålla med dig.
Vi tyckte till en början att det var/lät som mycket pengar men de kostnaderna äts ju upp av besök hos läkare, BUP etc.... bensin är inte billigt :roll:

Vi har världens gulligaste bor hos oss men samtidigt som denne är världens mysigaste kostar h*n oss en hel del pengar, svett, möda , kärlek etc men vi har ju inget som helst juridiskt att säga till om. Det är ju faktiskt inte så konstigt att det finns få fosterhem för vilka skulle vilja ta dessa risker när man vet att vår älskade unge en dag kan komma att tas ifrån vår familj och under tiden är till och med arvodet lågt :?
 
Jag håller med er att alla bör ha det högsta arvodet.Det kostar väldigt mycke pengar med extra barn.Olika besök till skola bup läkare osv.Många kanske även behöver ha 2 st bilar eller en stor bil för man ska ta sig till olika ställen.Det är en kostnad vi inte hade behövt om vi inte jobbat som familjehem.Omkostnaden man får täcker väldigt sällan allt extra.Det är ju ändå ett 24 timmarsjobb vi gör. :P Men det ät ett underbart 24 timmars jobb :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp