Ang barnens saker vid hem flytt ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej

Ni som förr varit med om en hem flytt. Hur har ni gjort med barnens saker ? Följer allt med tex säng mm eller får föräldrarna köpa det själva ?
Själv klart för mig att allt som är köpt till barnet följer med men hur funkar det rent praktiskt ?


/skorpan
 
Vi har låtit barnen ta det dom vill ha med sig från sitt rum och sina saker.självklart i dialog med biologiska föräldrarna. Hemflytten är en stor omställning så jag tror att det är viktigt med att barnen tar med sig sina saker.
 
Dom sakerna som socialförvaltningen betalt så ansvar dom för detta. Vill dom att barnet skall ha sakerna med sig så fixar vi detta. Ibland vill vissa förvaltningar ha sakerna tillbaka tex barnbilstol spjällsäng samt barnvagnar. Detta har dom till jourhem ifall det inte finns fick jag som svar. Kläder och privata saker till barnen diskutera vi inte utan det följer så klart med. Men vissa saker fanns redan i rummet då barnet/ungdomen flyttade in och detta står så klart kvar. Så diskutera med den kommunen som placerat om det är något som dom har betalt för, då har dom oftast ansvaret.
 
Det socialförvaltningen har betalat för följer med barnen, det som fanns innan (var vårt) förblir kvar.
I något fall fick/kunde de inte ta med sig allt vid hemflytt och då sa soc att vi fick göra vad vi vill med sakerna behålla, sälja eller slänga.
 
Samma här . Det som är vårt är vårt och det som är deras tar dom med sig och vill dom inte ha det löser man det på nåt sätt . Enkelt och koncist . Man ska göra det så lätt för sig som möjligt med bagateller , det räcker ju med alla andra problem :wink: :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp