Jaa ni, jag kan bara instämma till fullo. Vi skulle ha varit sommarhem 2 veckor för ett uppdrag där pappan behövde avlstning. Föräldrarna var relativt nyskilda och med mycket turbulens och diagnosen ADHD på barnet/ungdomen vi skulle ha. Vad dem missade att informera oss om var att h*n dessutom var pyroman, utåtaagrande mot ALLA. Dessutom hade det missats totalt att han var HELT ouppfostrad. Det första som dessutom skedde när vi kom hem med h*n var att han frågade efter snus, vilket vi inte hade fått någon som helst information om. Vi ringde då pappan som sa att vi kunde ju inte köpa ut för det skulle vara langning. Med andra ord skulle vi då aavgifta denna ungdom.
H*n började dessutom bakom ryggen på oss visa rörliga porrbilder från sin tjusiga mobiltelefon för 8000 kr som han hade fått i mutgåva av sin far 1 vecka innan han for till oss. Detta var ju enbart en mutgåva förstår vi ju nu, allt för att pappan skulle få lite lugn och ro ett par veckor.
Jag kan säga som så att vi blev tvugna att avbryta uppdraget till slut, och det känns ju verkligen inte som en merit. Vi hade önskemål om ett sommaruppdrag eftersom vi går i familjehemsutbildning. Varför agerar soc. på detta vis? Varför undanhålla så viktig information? Varför skönmåla personen som vi hade? Det borde vilken normalvettig person som helst begripa att för h*n/barnet har blivit än mer avogt inställd till fosterhem/avlastning, för oss och vår son var det verkligen ingen hit. Vår semester blev totalförstörd. H*n lyckades dessutom ha sönder tangentbordet till min dator, en rejäl repa i lacken på vår bil + att han pillade bort en knapp i vår bilklädsel. Vi hade dessutom fått diverse telefonnummer att ringa till soc. Tror ni någon svarade? Nä, har soc. ringt upp ännu? Nä.
Jag börjar känna mig mer och mer skrämd till att bli familjehem dessutom. Dem barnen har man ju sen, detta barn vi hade nu fanns det ju ett slutdatum på ändock.
Jag inser nu att jag är på fel plats och skriver av mig. Ni får flytta inlägget. Sorry, men känner mig faktiskt lite låg.