Anmälan på oss från bio pga minskat umgänge

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Om jag placerat inlägget fel så får moderator gärna flytta (det är mitt första inlägg här).
Jag är vuxen storasyster i en familj som fått sin första placering på heltid. "Vi" kommer i texten syfta på min familj där liten bor.

Bakgrund
Liten kom till oss för 8 veckor sedan ungefär och är placerad enligt SoL. Liten är i tidig skolålder. Under hela perioden har det varit struligt med umgänge då bio p1 ska ha umgänge hos anhöriga varje lördag mellan 10-14 och p2 skulle ha umgänge på måndagar 1,5 h övervakat. Umgänget med p1 har flutit på bra förutom att liten är helt förstörd varje fredag och lördag pga känslor och annat som såklart kommer upp.
P1 har STÄNDIG telefonkontakt med liten vilken soc inte vill avbryta trots att liten själv inte vill ha den, liten skriker och surar och gråter och vill verkligen inte prata men vad ska vi som familjehem göra? Vi försöker truga liten till att "prata en liten stund med p1 nu så ska du få se klart filmen/leken/(whatever liten gör) sen" för P1 blir så förbannad annars...
P2 som skulle träffa liten på måndagar ställde in första gången och uppfyllde inte andra krav som h*n hade på sig från soc så P2 får inte träffa liten nu. Däremot så har P2 börjat ringa och många gånger när vi svarar så säger P2 bara "LITENS NAMN" och sen inget mer. Börjar man i det läget att småprata med P2 så blir h*n ofta arg och har kastat luren i örat många gånger..
Nu inför jul så har det varit många turer fram och tillbaka men tillslut så ska liten vara hos P1 på julafton ett par timmar.

Problemet
P2 blev förbannad och har nu lämnat in en anonym anmälan (det här finns det såklart inga bevis för men mycket tyder på att det är P2) om att Familjehemspappa ska ha våldtagit och misshandlat både tidigare fru och barn och att detta 33 år senare (nu) ska ha kommit fram då denna påstådda tidigare fru inte vill att familjehemspappa ska ha hand om barn...

Jag som vuxet barn till Familjehemsmamma och Familjehemspappa kan intyga att det här är rena sagor, fruktansvärda fantasier som P1 och/eller P2 kokat ihop för att vi ska behöva lämna ifrån oss liten. Det finns så många fler omständigheter som gör hela den här historien jobbig och komplex men nu håller min mamma aka Familjehemsmamma på att gå i bitar, så mycket kärlek och välvilja finns hos oss att Liten ska få det tryggt och bra och att Bio håller på och medvetet förstör är så himla konstigt och vi vet inte hur vi ska hantera det..

Vad gör man i en sådan här situation? Hur ska man tänka? Vad ska vi ABSOLUT INTE göra här? Tar tacksamt emot tips och råd för det här håller på att bli riktigt läskigt :littlesad
 
Kräv av soss att ni hela familjen får handledning, när eran liten inte vill prata så spela in vad liten säger på era telefoner (toppen med inspelningsfunktion) och spela upp för soss.
Att man får alla möjliga anmälningar på sig är tyvär vanligt...... det tar massor med energi och är fruktansvärt jobbigt.

Önskar er en fin jul trots att ni har det tufft just nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp