Arbete/inte arbete -till er som går hemma helt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Hur gjorde Ni som Arbetade innan placering:
-Sa ni upp er?
-Tog ni tjänstledigt?
--Om tjänstledigt hur länge i taget?

Jag har fast arbete sedan många år som jag trivs med, men kan tänka mig att vara hemma (1-3år...?) på heltid.

Jag tror det är bra för barnen (och mig) att finnas tillgänglig osv...

Hur gjorde ni :?

Frågvisa C

Hej!

När vi tog emot ett litet barn var vi hemma ett år. Jag och min man tog båda tjänstledigt på halvtid.
När vi tog emot vårt förskolebarn var vi hemma ett halvår. Även denna gången delade vi på ledigheten och var tjänstlediga på halvtid båda. Det fungerade superbra för oss och våra placeringar.

Kram Tre

Jag var tjänstledig i ett år, sedan ville min arbetsgivare inte förlänga min tjänstledighet ytterligare, så då fick jag förhandla fram ett förhöjt arvode från plac. kommunen istället. Jag är numera hemma på heltid med 3 :angel: , alla med stora behov. Att kombinera förvärvsarbete med dessa 3 är omöjligt.

Vi har tagit emot :angel: :angel: :angel: i lägre skolåldern.
Första gången kom :angel: :angel: på sommaren så vi trixade lite med semestern.
Andra gången kom :angel: också på sommaren, mitt i semestern.
Lite semester och 1,5 månads lbf, totalt 2 månader hemma för min man.
Jag jobbar bara halvtid så han tog allt.

:? Hmmm

Jag vill nog både ha kakan och äta upp den :rollhappy: alltså jobbet!

Låt säga att jag skulle vara hemma ett år helt och sedan inte få tjänstledigeheten förlängt...ja då kanske jag har en placering så jag kan vara hemma (Och en rik man :wink:) och säga upp mig.
Sen kanske denne får flytta hem, om allt går väl, men då har ju inte jag något att falla tillbaka på... och där kommer kakbiten in :?
jag behöver ju absolut inte bestämma mig nu men jag vill bara ha hjälp att vrida och vända, för och nackdelar...

Eller så får man ta en sak i taget, bestämma när den dagen kommer... :wink:

:? C

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp