Arg o frustrerad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vem vänder man sig till när man inte anser sig få rätt ersättning??Vad är rätt ersättning?? Pratar inte om skl o riktlinjer ett rakt ärligt svar som jag vet är ett känsligt ämne.
finns så j..a mkt jag skulle vilja skriva av mig om prata med någon om men vill för allt i världen inte gå in på detaljer för att kunna vara anonym.
 
hoppsan sa:
Vem vänder man sig till när man inte anser sig få rätt ersättning??Vad är rätt ersättning?? Pratar inte om skl o riktlinjer ett rakt ärligt svar som jag vet är ett känsligt ämne.
finns så j..a mkt jag skulle vilja skriva av mig om prata med någon om men vill för allt i världen inte gå in på detaljer för att kunna vara anonym.

Jag förstår precis vad du pratar om, en av kommunerna jag (tyvär) jobbar med vill sänka vårt arvode med 7000:-!!
Vi vägrar!! Jag ringde socialstyrelsen som sa att dom kan inte lägga sig i ersättningen MEN om kommunen säger upp dig för att du vägrar gå med på ersättningen DÅ kan dom gå in och granska om dom följt barnperspektivet :angel För att säga upp en placering som bott länge är inte barnperspektiv.

Så dessvärre så kan man inte göra något annat än säga upp sig eller låta sig bli uppsagd....vi är på väg åt det hållet nu...... :evil:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp