arg och ledsen ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sitter nu med min kaffekopp och känner bara att jag behöver lufta av mig lite grann :evil: en av mina placeringar har en biomamma som man kan bli skogstokig på...
det är så att för ca 3 veckor insjuknade jag i mykoplasma lunginflammation och blev riktig illa sjuk då mediciner inte hjälpte(fick byta mediciner 4 gånger)äter sista medicinen i morgon och den placerade är 15 år att tillägga..Igår eftermiddag fick jag ett samtal från biomamma där hon gick igång direkt och förklarade att när man som jag är sjuk absolut inte kan vara familjhem och att hon ansåg att socialen ska byta familjehem eftersom jag är sjuk!!att tilllägga är att även min man och den andra placeringen också har fått denna smittsamma mykoplasma lunginflammation..Tyvärr tappade jag mitt humör och fräste ifrån :? Jag vet att jag som familjhem inte ska men detta var bara ett av alla på hopp jag och min familj har fått tagit från denna biomamma...Jag ringde självklart upp min uppdragsgivare och berättade vad som hänt ,att jag hade blivit arg och sagt ifrån och mycket riktigt 10 min efter jag hade pratat med min uppdragsgivare så ringde biomamman och talade om för dom att är man familjhem kan man inte vara sjuk???så efter det ringde min uppdragsgivare upp mig och talade om att är man familjehem får man ta sådana påhopp utan att reagera??Jag blev även då arg för jag anser att familjhem är "vanliga" familjer där man kan bli sjuk,och ingen instution där det finns frisk personal tillhanda varje dag....åå hoppas ni fattar vad jag har skrivit är bara så arg så allt blev nog en enda stor röra :roll: Jag har varit familjhem sedan 1998 men har då aldrig i mitt liv blivit så påhoppad som av denna biomamma och då har vi haft riktigt svåra placeringar samt bioföräldrar men denna biomamma tar priset!!! Tack för att detta forum finns så man kan få skriva av sig lite ilska!!
Vill även passa på att önska alla en riktig go 1:advent!!
 
Jag förstår dig, speciellt om du varit sjuk länge och inte är på topp. MEN det är ju inte personligt :angel
Många biosar känner att de måste gripa efter minsta halmstrå. De är ju själva inte i någon rolig sits. Så ta det för vad det är- Inget personligt utan en kränkt människa som mår dåligt och vill ha hem sina barn (vad skulle man själv inte göra då :? )

Fundera över vad som får henne att agera så. Inget som egentligen alls har att göra med dig utan bara hennes egen jobbiga situation.
 
Tycker så synd om dig och hoppas du kryar på dig.....
Jo vi familjehem har rätt att bli sjuka!!!!
Känner så med dig här har vi sjuk stuga två biosar,jag ,gubben ligger däckade men vadå placeringarna är tonåringar....biosarna med för den delen..
Vi har en i övre tonåren placerad ,för hans problematiks skull fick ta oss upp ur sängen väcka finnas till och säga hejdå fast med morgonrocken på för sen kröp vi ner i sängen igen..
Min erfarenhet säger mig att biosarna tar till minsta halmstrå vi lyckas ju men inte dom och jo visst vi kan inte alltid vara proffsiga med rätt humör stå på dig och krya på dig...
 
Visst är det trist, och när man är sjuk så tar man ju åt sig. På sätt och vis inte så mycket att göra åt.

Men jag har lärt mig att man måste på något sätt ha en mental barriär mot biosar.

Som familjehem är man utvärderad och soc har faktiskt tagit ett beslut om att man duger. Eller rättare sagt så är är det ett antal positiva saker om din familj även om de inte ger direkt beröm. Vad det nu är värt.

Samtidigt så är en 'bios' som har ett placerat barn det helt motsatta. Det är inte en slump att barn blir omhändertagna. Du kan inte förutsätta att en sådan förälder har värderingar och agerar som en normal person. " Du kan inte tala om för en idiot att han är en idiot". Så man måste försöka hålla lite distans (även om det är svårt), det är mycket ovanlig att du får höra något positivt från en bios, det är i regel bara frågan om hur mycket verbalt elände som de kmmer med.

Har märkt att de flesta (även vi) försöker resonera med biosarna, men oftast är det helt onödigt, man får mest skit. Så när de vevar igång, sluta lyssna och hänvisa bara till soc. Det finns undantag förstås och ibland är det praktiska saker man kan behöva prata om. Men sådant som åsikter om vad ni är för familj är ju bara trams. Du får åsikter om hur du och din familj är, av en som inte kan ta hand om sitt barn och ha en egen normal familj. Värdelöst att ens lyssna på.
 
Tack alla för era svar :) Är så tacksam för att detta forum finns skönt att få skriva av sig ibland och få lite feedback :) Ha en underbar jul allihop Tack än en gång!! :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp