Hej känner att jag måste få vädra min lungor lite grann...Jag och min man har arbetat som familjhem i 12 år nu och har haft svåra uppdrag,just nu har vi 3 familjhemsplacerade 1 med LVU och 2 stycken via SOL.En av dom solplacerade är ny ängel med otroligt mycket i bagaget och bara fyllda 9 år!! kom till oss för 1 månad sen och allt har gått över förväntan men jag har är frustrerad hur mycket soc ska uppfylla bios önskan!! mår fruktansvärt dåligt vid telekontakt kissar på sig,får tics, mardrömmar och magont detta sitter i ca 2 dygn efter samtal med bio mamma. har bott på barnhem i x antal månader och även dom såg vad denna lilla mår av sin kontakt med biomamma.ska också berätta att nu har öppnat sig och berättat saker som har lett till polisanmälan men SOC vill inte ansöka om LVU trots att det finns starka bevis på att kontakt med biomamma är rent utsagt farligt då det handlar om sexuella övergrepp men SOC menar att hon är i tryggt förvar och att biomamman har rätt till kontakt med .Självklart ska biomammor och biopappor ha kontakt med sina barn men till vilken gräns??Ska barnen inte få ha sin egen önskan? själv vill inte prata med biomamma i tele eller träffa henne detta vet SOC om men dom ignorerar det!!Kan vi som familjhem göra orosanmälan?Är soc tvungna att utreda då?Har aldrig behövt göra det under mina 12 år som familjhem men nu känns det som ett måste för att våran lilla ska få må bra! Ojoj vad rörigt det blev hoppas ni förstår lite grann :rollhappy: