arg och upprörd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej känner att jag måste få vädra min lungor lite grann...Jag och min man har arbetat som familjhem i 12 år nu och har haft svåra uppdrag,just nu har vi 3 familjhemsplacerade 1 med LVU och 2 stycken via SOL.En av dom solplacerade är ny ängel med otroligt mycket i bagaget och bara fyllda 9 år!! :angel: kom till oss för 1 månad sen och allt har gått över förväntan men jag har är frustrerad hur mycket soc ska uppfylla bios önskan!! :angel: mår fruktansvärt dåligt vid telekontakt :angel: kissar på sig,får tics, mardrömmar och magont detta sitter i ca 2 dygn efter samtal med bio mamma. :angel: har bott på barnhem i x antal månader och även dom såg vad denna lilla :angel: mår av sin kontakt med biomamma.ska också berätta att :angel: nu har öppnat sig och berättat saker som har lett till polisanmälan men SOC vill inte ansöka om LVU trots att det finns starka bevis på att kontakt med biomamma är rent utsagt farligt då det handlar om sexuella övergrepp men SOC menar att hon är i tryggt förvar och att biomamman har rätt till kontakt med :angel: .Självklart ska biomammor och biopappor ha kontakt med sina barn men till vilken gräns??Ska barnen inte få ha sin egen önskan? :angel: själv vill inte prata med biomamma i tele eller träffa henne detta vet SOC om men dom ignorerar det!!Kan vi som familjhem göra orosanmälan?Är soc tvungna att utreda då?Har aldrig behövt göra det under mina 12 år som familjhem men nu känns det som ett måste för att våran lilla :angel: ska få må bra! Ojoj vad rörigt det blev hoppas ni förstår lite grann :rollhappy:

hej,

ring själv polisen och gör en anmälan!!! soc lyssnade inte på oss heller,vi ringde,tog en vecka sedan blev det kontaktförbud....( fd besöksförbud) med allt som det innebär!

Lycka till!

Förstår din j-vliga sits, iaf börjar jag förstå vad ddet innebär när bio gör saker som barnet blir direkt påverkat av. Jag tycker du ska göra både orosanmälan samt polisanmälan. Men har liten erfarenhet av allt detta vad det gäller att anmäla redan placerade barns situation. Sitter själv o funderar på hur /om jag ska göra orosanmälan ang vår Liten.

Någon annan som har tankar kring detta....mina tankar e lite osäkra...om de är rätta vägen vet jag inte...

Det r hemskt att se hur barnen- trots att de är placerade får fortsätta påverkas negativt av biosarna!! Jag blir så arg!!!! :bounce: :evil:

Tack alla goa för era svar!! Jag ska ringa idag till polisen samt soc och göra en orosanmälan!! Jag blir såå arg :evil: när man hela tiden ska se till Bios behov och inte vad som är bäst för våra små :angel: Tack än en gång för era svar!!! Känns skönt att få ventilera och få respons på sina funderingar och sin oro Tack!

Säg att detta är inte att arbeta efter BBIC (som de säkert påstår att de gör) gå vidare , en chef i taget så långt det behövs. Ta hjälp av BUP. Vägra vara en del av att offra barnen för föräldrarnas vilja.

Är en polisanmälan gjord för sexuella övergrepp? Hur långt gången är den?

ja, det där med BBIC vill de gärna hävda att de jobbar enligt...o en de gör det -har haft uppdrag för bra kommuner-men nu-denna gång känns det som att det alltid ska vara bios behov som styr för det mesta. Som fam.hemssekreteraren sa så sent som fredags- "dessa barn får man räkna med får mer törnar än andra barn" . varför undrar jag?? INNAN placeringen har de fått massa törnr-men när väl placeringen är gjord ska barnen kunna få stor trygghet och inte behöva utsättas för fler törnar än andra barn- iaf så ska vi vuxna förhindra det så mkt som möjlit. Vi måste agera- men upplever det själv enormt svårt att själv göra det tillräckligt för vår Liten- soc är just nu en svår anöt att kläcka och bio har ingen som helst förståelse- det är ju de som är det största hotet för barnet!!!

Hoppas att framtiden blir bättre för oss familjehem- då tror jag våra placerade barn får det bättre också.

Lcka till i dina anmälningar- hoppas du blir väl bemött och får respons.

ja, visst är det en hima tur att vi kan dela med oss här....

Vi har upplevt att det är en enorm skillnad att jobba med LVU eller SoL.
Vid SoL är det "ett jäkla fjäskande" för bio hela tiden.
Medan vid LVU är det mer rakt för barnets bästa.

har en lvu-placerad där soc dansar efter bios pipa i stort setthela tiden...inte barnets bästa här inte.....har nyss kommit hem efter besök i biomors hem...o ja,, jag skulle ljuga om jag sa at det var för barnets bästa..... så tokigt det kan bli-känns som att jag är med på att förstöra ettbarn......men mamman ville så gärna.....har tjatat i ngt år...ja, biotjat går visst före barnets välmående..... :bounce:

Men stackars Er. Jag har jobbat med barn i 30 år och ser med sorg hur lite dessa socialare vet och kan om barn, och ännu mindre om barn som farit illa (vissa undantag i kåren finns men är sällsynta). Att överhuvud taget låta ett barn ha umgänge i en annan miljö en den som är trygg för BARNET är otroligt oproffsigt. Stå på dig för BARNEt för det lär ju ingen annan göra de utgår bara från sina egna behov.
Lejoninnekramar till Er

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp