Arvode i Stockholm???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla!

Undrar om det är nån som vet gränserna för arvodesdelen i Stockholm stad? Vad är lägsta och vad är högsta ersättning? Vad har de för kriterier när de bestämmer vilken ersättningsgrad man ligger på?

Jättetacksam för svar!!!

PS Det gäller en 14-åring DS
 
I den stadsdel som placerat hos oss följde de SKL rakt av. "Normalsvåra" barn --> lägsta rekommenderade nivån, sen får man föra en diskussion utöver det. Vi har argumenterat för partiell inkomstbortfallsersättning utifrån vår placerings behov och det har inte varit några problem att få igenom.
 
Tusen tack för ditt svar!! :bow

Hahahaha, ja det där med att förhandla till sig högre ersättning... lär ju inte bli av... tycker det är jättesvårt med hela den där biten - det är ju inte för att få pengar som man gör det här, men samtidigt vill man ju inte att det ska påverka ens ekonomi på andra hållet heller... fast det lär det ju inte göra ändå iofs - fick precis (igår ) papprena från soc, och OJ vad mycket man får! Och då har vi tydligen ändå lägsta ersättningen... Alla de pengarna lär ju inte gå åt på omhändertagandet av plac! Fast det är klart att man tackar och tar emot. Och sen är det ju så mycket som inte är direkt pengarelaterat också - allt jobb och all tid man lägger ned, som känns skönt att få lite kompensation för. Kan ju användas till saker för hela familjen (roliga utfärder tillsammans etc) som vi ju alla kan behöva :razz:

Ha det gott alla!

Katten
 
Haha, vad härligt att du tycker att det är mycket pengar! Njut! :D

Jag tänker såhär om pengar/förhandling. Jag är inte intresserad av att tjäna på det här uppdraget, jag gör det för att jag vill leva på det här viset. Men jag är inte beredd att gå back på det, vare sig i pengar eller i energi. Engagemanget i ett barn gör att det finns mindre energi kvar till arbete --> jag jobbar mindre --> det ska ersättas i pengar eftersom jag inte är försörjningsansvarig för placerade barn.

Jag har inte det minsta dåligt samvete för det eftersom jag ritar upp scheman, hur mycket tid lägger jag på barnet? Hur mycket jobb avstår jag därför ifrån? Vad motsvarar det i pengar? Och lägger fram för soc. Sen kan dom säga "ja det fixar vi" eller "näe det får jag inte igenom i nämnden" men oavsett svaret blir det ett sakligt resonemang utan massa spel med dåligt samvete.
 
Ja, jag förstår precis hur du menar, och nä, det är klart att man inte ska gå back!! Jag inser nu när jag läser mitt förra inlägg att jag framstår som äckligt skenhelig - hahahahahaha, det var ju INTE så jag menade!!! Jag var bara mitt uppe i stundens lättnad och glädje över att ha insett att det rörde sig om så mycket pengar att det faktiskt räcker OCH BLIR ÖVER.

Än så länge har jag inte lyckats få till det där med att gå ned i jobb... de senaste månaderna (sen plac kom till oss) har jag istället jobbat det mesta på natten och de timmar på dagen som plac och bios är i skolan/på dagis. Fast det är klart, till slut funkar det ju inte med två-tre timmars sömn per dygn... :littlesad

Nåväl - nu måste jag visst väcka lite barn här :razz:

KRAM
K
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp