Arvode lönebortfall osv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har som ny i de här samanhangen förvånats över hur olika ersättningarna är trotts att alla säger att de följer samma rekomendationer och regler. När de först började prata ersättningsnivåer ville de utgå från min A-kasse ersättning och pratade om min lägsta smärtnivå o.dyl. Då jag misstänkte att soc satt lite trångt till och jag vet vad mina tjänster är värda lät jag de veta min nivå vilket de köpt.
Men jag är mycket nyfiken på hur våra arvoden skiljer sig om vi studerar tidigare lönenivåer och kön.
 
Jag är oxå ny här med 2 barn omplacerade från ett annat familjehem. Jag har lägsta omkost + arvode. Just nu har jag lönebortfall men detta vill soc ta bort snart. Men eftersom vi har tre ganska små bio barn dvs 5 barn så vill jag ha lönebortfall på iallafall 50%. Men soc tycker att vi kan använda vårt stora arvode till att gå ner i tid. :twomad: Jobba 80% med 5 barn alltså :littlesad
 
Jag ska jobba 75% nu med en plac och två biobarn som är ganska stora. Men med alla möten, planeringsdagar på dagis osv anser jag att mer än det hinner man inte jobba om man ska hinna med allt! Annars kommer jag börja debitera förlorad inkomst om soc inte beviljar det fortsättningsvis ! Men man måste ha bra argument gentemot soc. Vi har även handledning där vi tagit upp detta och enl henne är det ovanligt att båda familjehemsföräldrarna jobbar heltid. Jag har inte jobbat heltid sen vår plac kom för ca 1,5 år sen. Var hemma på heltid första 6 månaderna helt på soc initiativ . Så de kan om de vill! Du ska inte behöva använda arvodet till detta.
 
Mitt soc är nog generösa i så fall.
Anser att jag ska jobba max 50% och de ersätter fullt ut - alltså verklig lön + semesterersättning :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp