Kälvesten är ju ingen utbildning!Trixen sa:Pride utbildningen finns även i Sverige, vi gick den i början på 90 talet, den är bra mycket bättre än Kälvesten tycker jag :claphappy:
Det är ju bara en utrednings/intervjumetod..............
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kälvesten är ju ingen utbildning!Trixen sa:Pride utbildningen finns även i Sverige, vi gick den i början på 90 talet, den är bra mycket bättre än Kälvesten tycker jag :claphappy:
nebulosa sa:Jupp , jag vet Honey . Men genomgående verkar det användas antingen det ena eller det andra . Vet flera som gått PRIDE och som uppfattat det som en form av test ungefär som att nu ska jag ta körkort .
Vad jag menar är att en form av sållning först och sedan utbildning . För ärligt talat , alla är inte lämpliga . Misstänker att folk blir arga nu men , vad jag menar är ... har ni träffat t ex en läkare och konstaterat att trots alla års utbildning så borde den människan definitivt inte blivit läkare ?
Vad jag vill ha är att om man blir godkänd i Källvesten ska man genomgå PRIDE .
Jag vill ha att det är krav på att man genomgått båda .
nebulosa sa:Nej , Källvesten är ju ingen utbildning , mer en mycket intensiv intervju/undersökning . Vad jag menar är att när Källvesten görs så kan inte jag i alla fall begripa hur man om man vill luras skulle klara av det . Efteråt är man fullständigt slutkörd och jag kunde i alla fall inte komma ihåg en enda fråga eller vad jag svarat , bara generellt vad det handlat om . Sambon tyckte likadant .
PRIDE är ju mer reflekterande eftertänksamt där man även får lite exempel och har diskutioner om eventuella svårigheter i placering . Livsboken ges stort utrymme att fundera runt .
Jag har inte träffat på en enda eller hört talas om någon som lyckats lura Källvesten , däremot tyvärr PRIDE .
Jag tror det har att göra med tidsutrymmet som man ska vara fokuserad . Säger man inte sanningen så klarar man inte hålla reda på historierna , tappar tråden , glömmer vad man sagt innan o s v .
Anledningen till mitt fokus på detta är att för det första ser jag rött när barn hamnar ur askan in i elden trots att dom ska vara trygga , det andra är att som alla vet .... det räcker med ett rötägg för att alla vi andra familjehem ska få lida .