Att inte hålla sitt ord.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej...har ett litet problem med bio mamma, hon lovar sin :angel: massa olika saker som :angel: ska få nästa gång dom träffas, men det blir aldrig så, :angel: pratar konstant om det h-n ska få så man får ont i öronen..hela familjen blir lite trött att höra om detta, då det är det enda h-n pratar om 7-24....Det som är
så vansinnigt tragist är att h-n blir ju så otroligt besviken när det inte blir så. Vi försöker att prata med :angel: men det är helt hopplöst, h-n ringer på sin mobil och tjatar om det hon lovade, nästan varje dag, i morse skulle han ringa 07.00 men sa ifrån det är för tidigt på morgonen...Har pratat med mamman och hon har sagt till mig att det inte blir den här månaden...jag lider med lilla :angel: som kommer såå besviken idag...
 
Så har vi haft det i 10 år.Mamma lär sig alldrig.Vi har sagt till att hon inte ska lova men det hjälper inte.
Vi säger till h-n att mamma har inte råd men hon vill så gärna.I födelsedagsprecent sa hon att hon skulle skicka 100 kr i mån till h-n konto.Det har gått 1 år nästa mån ännu inga pengar.
H-n blir ledssen och arg på alla när h-n ser kontot men innerst inne vet h-n att det kommer aldrig några pengar.
Men det gäller att vi aldrig lovar något i förväg.Skulle det bli förhinder så är vi inte bättre än mamma.
Skulle åka handla kläder men bilen strulade så h-n fick vänta några dagar.
 
Bioföräldrarna här smålovvar än så länge vår Liten en coca-cola -flaska, en gosedjurshund, en rockring, att vi ska gå till lekplatsen nästa gång...men aldrig att det händer. Inga stora besvikelser än så länge- iaf inte märkbara hos barnet än- men tänker att det kanske kommer. VI är väldigt noggranna med att nte lova för mkt och om något inte blir som vi sagt är vi noggranna med att berätta varför. Man ska kunna klara av att ta sånt i livet, men då ska det iaf finnas förklaringar och ursäkter som är hållbara från vuxensidan. Det gäller även att bekräfta barnets besvikelse. Barnet minns och säger - XX har sagt att xx ska ha med en brun gosedjur till mig. sedan sägs inget under umgänget. Jag tror inte ens att bio minns vad de sagt. Får se hur det blir framöver. Å andra sidan visar ju biosarna sina rätta jag och barnen får erfara varför bios kanske inte är lämpliga att ta hand om sina små. Krasst så är det ju faktiskt så. Vi håller oss till att vara de pålitliga, och för oss räckerdet i nuläget.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp