Att kombinera familjehem med arbete

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag och min man funderar på att bli familjehem och jag hoppas att ni kan hjälpa oss med svar på ett par funderingar. Vi är båda relativt unga (28 och 34) och har inga egna barn, men jag känner mig inte redo att ta tjänstledigt. Min man jobbar udda dagar och är för det mesta hemma under veckodagarna. Jag har sett att flera sidor som rekomenderats här i forumet kräver att åtminstone en vuxen i hushållet är hemma på heltid. Dock undrar jag om det finns en förmedlare som inte kräver detta? Vi är nämligen främst intresserade av äldre barn och tonåringar, då vi båda har tidigare erfarenhet av att jobba med unga människor, och då tycker jag att min mans dagar hemma (de flesta, oftast, men detta är inte skrivet i sten) och mina kvällar och helger borde räcka tidsmässigt. Eller?

Tacksam för svar och/eller råd!
:?
FMK
 
Jag kombinerar,, de vill inte betala för en hemma om de inte behövs. Det finns nog olika ungdomar som behöver mer eller mindre stöd. Men man får nog vara på sin vakt så inte ungdomen kräver en hemmavarande. Det kan nog verka som en lätt så blir de något annat ,har jag förstått nät man läst.
Men två vuxna som har tid är nog mycket värt,även om en inte är hemma.
 
Klart att det fungerar . Alla river ju inte kåken om den är obevakad :wink: LOL .
Misstänker att dom som hörs mest är dom utåtagerande . Men många gånger måste du ta ledigt till höger och vänster och är det en rättslig process i det hela åxå så blir det ju "etter värre" .
Det många upptäckt med åren är just detta med att kunna ta ledigt blir svårare och svårare ju oftare det händer och i slutänden kan det bli så att du måste välja .
Men så länge du är försikig i dina val av placering ska det inte vara några problem :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp