Avdrag när placerat barn är hos förälder under sommaren

Hej!
Vårt placerade barn har varit hos sin förälder under fem veckor nu i sommar. Hur stort blir vårt avdrag då? Jag har försökt att leta info men hittar inget. Någon som vet?
 
Hej!
Är det inte så att om du står under "kontrakt" försvinner inte arvodet men omkostnadsersättningen? Tänker att du kan ju inte fylla upp en plats med en ny placering eftersom den "föräldrabesökande" skall ha tillbaka sin plats efter dessa veckor.
Jag är inte hundra...:sneaky:
 
Beror alldeles på vad som står i ditt avtal. Rimligt är väl att dra av för matkostnaden ca. 70 kr/ dygn + den del av omkostnaden som är beräknat för fritid, sport och lek. Ev. ersätta för klädköp men mot kvitto då. Arvodet ska vara orört för ni är väl i jourberedskap om det skulle krascha i biologhemmet om ni inte uttryckligen tagit egen semester. Har biofamiljen arbete eller har de försörjningsstöd? Har det det så kan de ha fått ersättning för utgifterna för barnen.
 
För stod det i SKL:s rekommendationer att avdrag skulle göras på omkostnadsersättingen om placeringen var borta med än 2 veckor (tror jag det var) i sträck annars fick man behålla den.
Nu hittar jag det inte så det kanske är borttaget.
 
Tillbaka
Topp