Avdrag på omkostnaden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag har bara korta umgängen på ett par timmar så jag har inget avdrag. Har ibland däremot fått extra pengar till inträde osv.

Tre
 
Nej, aldrig.
Och då har det varit dels umgängen över dagen dels regelbundna umgängen lör/sön varannan vecka.
Inga avdrag alls..........
 
googlade runt lite i jakt på andra svar för min egen del o kom över något dokument för någon kommun där det klart stod att biolog familjen skulle stå för alt be om egen hjälp från ekonomiavdelningen vid umgänge.
Inget avdrag skulle göra på fam hemmets omkostnads del.Men dt kanske är olika från kommun till kommun
 
Vi har inte varit med om det tidigare , men nu ska vi få avdrag på omkostnad för mat och nöje vid umgänge. Jag tycker att det borde ha stått med i avtalet .
 
Hej! Varför vara så flat? Vägra! Du har ingen skyldighet att betala om det inte är inskrivet i kontraktet. Kommuner brukar vara snabba att hänvisa till Kommunförbundet, gör samma sak du med. Avdrag göra med 50 % efter 14 dagars frånvaro.

Dessutom tycker jag att du påpekar att föräldern redan är i underläge, eftersom du har hand om dennes barn och då ska du inte förstärka den känslan genom att ge pengar också.

Styrkekramar

Mama
 
Persilja sa:
Vi har inte varit med om det tidigare , men nu ska vi få avdrag på omkostnad för mat och nöje vid umgänge. Jag tycker att det borde ha stått med i avtalet .

Så om dom väljer att göra kostsamma saker på umgänget så får NI betala?????
VANSINNE!
Skulle jag inte acceptera
 
Jag har åxå betalt delar av vistelse plus resa för :angel: men jag har gjort det för att umgänget skulle vara möjligt över huvud taget. Med hjälp kunde åtminstone :angel: få träffa sin familj 2-4 ggr om året, suck.Vissa familjer är så fruktansvärt trasiga :littlesad .
 
Tack för alla svar:)
Jag kommer inte acceptera ett avdrag , jag blev bara så :evil: ställd när frågan kom
Så jag visste inte vad jag skulle säga.
Tack för att ni alla finns att fråga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp