Avlastning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har tre barn placerade hos oss och har inte haft nån avlastning på 1 år. Undrar lite hur det ser ut för er andra, för när jag tar upp med vår chef att vi skulle vilja ha lite egentligen med våra egna 4 barn så sägs det att man inte ska göra skillnad på barnen? Vi gör ju inte det men känner att våra egna barn vill va med sin mamma o pappa själva nån gång ibland. Hur funkar det för er?
 
Jag kan ju säga att vi är avlastningsfamilj åt ett familjehem som har just ert behov.
Plus att :angel: behöver lite lugn och ro, det är det inte hemma med många barn där den yngsta är sju år äldre.
De behöver lite "större liv" samtidigt som :angel: har behov av ett mindre........om du förstår vad jag menar.

Har ni någon familj "på lut" som ni skulle kunna föreslå, kanske som barnen redan känner?
I s f kan det lätt läggas upp som att det är något positivt för :angel: :angel: :angel: istället för att dom utesluts från familjen.............
Allting går ju att "vinkla" så som man vill att det ska upplevas......

Stå på er, ibland måste man vara övertydlig om sina behov!
 
Vi har föreslagit flera stycken men inget har passat, för att barnen inte vill åka iväg:/ till saken hör åxå att bioföräldrarna är extremt krävande så det har slitit ganska mkt på oss denna gången.. Vet inte hur man ska lägga fram det på nåt annat sätt till soc så de förstår !
 
vi har Bup inkopplade som vid ett möte ( vi har aldrig tidigare talat om det) frågade soc vad för slags avlastning vi får...En ställd och stammande socfröken som svarade lite spakt, ingen just nu, men det ska vi ordna.... Vår psykolog är tuff på ett bra sätt, ser till både oss och barnets behov. Alla vinner på att vi orkar i längden.
Är det tänkt som en lång placering är det ju av största vikt att ni orkar vara kvar.
Skriv ner allt och begär möte med dem som är beslutsfattande.
Lycka till!
 
Tycker absolut att ni ska ha avlastning! Det främjar även plac barn att ha fler trygga vuxna runt sig, håller med de andra med!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp