avtalet på väg........

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
för 2 veckor sedan ringde familjehemssekreteraren som är inblandad i vår tilltänkta placering. vi skickar nu ett avtal för underskrift. Arvode 5400 kr omkostnad 4400. i all hast tillägger hon att barnbidraget dras av omkostnaden.

Min man tycker att vi blir lurade. Avtalet har ännu inte kommit och vi tycker att barnbidraget ska vara utöver omkostnaden, samt att ett arvode på 5400 kr med skatt och statlig skatt så blir det i vårt fall endast 2000 kr kvar. Hjälp hur gör vi nu.
 
Men skojjar du??????
Förhandla, och funkar inte det tacka NEJ!!
Att få upp ersättningar i efterhand är fruktansvärt svårt för att inte säga omöjligt, dom spelar på ens känslor och vet att man inte sätter barnen på trappan till socialkontoret.
Får jag fråga vart i landet ni bor och ålder på barnet?
Omkostnaden täcker i princip att hyra ett rum, åtminstone här i Sthlm..........
Jag blir så lessen att folk går med på dessa löner, vi kommer aldrig få det till att vi har ett viktigt jobb om vi inte är värda mer än så för dygnetruntjobbet vi har.
Ett arvode på 5.400 blir en timlön på 8 kronor, mer än så är du väl värd..... :?
 
vi har samma låga...vi hade straxt över 7000 på vår minsta förut men då vi fick ny sekr så sänktes detta direkt med 2000 för arvodena ska ligga på RÄTT barn? Tilläggas att detta barn har syskon hos oss med dubbeldiagnos men jisses...att sänka??
Försök stå på dig, vi försökte men det var tvär nobben, gick inte ens att diskuttera! :twomad:
Då nästa avtal ska skrivas kommer jag att kräva högre eftersom barnet växer och vi känner att denna låga ersättning inte är ok!
 
de låga ersättningarna säger soc är vad ett vanligt barn kostar och det arvode som de brukar betala familjhemen. då är inte våra barn vanliga svarade jag.

Vi har sagt från start högsta enligt SKL då vi lever dyrt och bor stort samt gör ett ENORMT jobb.

Det är den placerade kommunen som ringer i tid och otid och slänger ur sig att så här ska det vara.

barnet är 12 år med ett baggage i form av missbruk misshandel från föräldrar

Jag har just skickat ett mail till kommunen. Där vi tycker att vi blivit överkörda och VI ARBETAR enligt vår offert. Få se vad som händer
 
Bra :claphappy: jag blev lite orolig att du skulle låta dig utnyttjas på det där sättet :x

Våda att barn kostar si eller så? dumheter. Alla familjer lever olika och barnen kostar olika.
Om du godtar något lägre än högsta rek så kommer jag med pekpinnen :angel

Stå på dig nu. DE behöver ER!
 
lite skamsen att se att hjärtat hittar mig i denna situation. RÅDLÖS och ja det är lått att råda andra sen står man överkörd i diket själv,hm.

Men jag fick ett svar snabbt. "Det är inte barnets behov att ha dessa arvoden omkostnader."

Visst kan man hålla sig för skratt. Det fattar vi alla här att arvoden och pengar inte är barnens behov, barnen behöver OSS familjehem. och för det får soc betala vad vi är villiga att jobba för.Ingen här inne bör jobba för mindre än 10 kr/tim
Fortsättning följer.
 
Trygga Rekan sa:
lite skamsen att se att hjärtat hittar mig i denna situation. RÅDLÖS och ja det är lått att råda andra sen står man överkörd i diket själv,hm.

Men jag fick ett svar snabbt. "Det är inte barnets behov att ha dessa arvoden omkostnader."

Visst kan man hålla sig för skratt. Det fattar vi alla här att arvoden och pengar inte är barnens behov, barnen behöver OSS familjehem. och för det får soc betala vad vi är villiga att jobba för.Ingen här inne bör jobba för mindre än 10 kr/tim
Fortsättning följer.


HUR kommer det samarbetet och stödet se ut under placeringens gång? nej, backa, snälla !

NI behövs och är så viktiga-EFTERTRAKTADE!. Ha is i magen, avböj och vänta på en annan kommun.
 
Nää stryk den kommunen med en gång . Det finns kommuner och org. som inser att vi familjehem behövs , betalar dom inte SKÄLIGT för det jätte arbetet ni gör så får dom klara sig utan er . DET är ju faktist DERAS FÖRLUST . STÅ PÅ ER ALLA FAMILJER DÄRUTE !!!! :banan:
 
vi fick ett samtal i morse där familjehemssekreteraren sa att kommunen inte accepterar så höga arvoden max är 6000 kr. Då får jag önska er lycka till svarade jag.

Nu söker vi nya utmaningar och bra kommuner.
 
:claphappy: :claphappy: :claphappy:
Bra gjort ! Så gjorde vi också en gång, talade om vad vi ville ha i ers. för ett uppdrag
Och då backade kommunen. Deras förlust ! Synd bara att det förmodligen finns ngn
annan som jobbar för slavlön....
 
Trygga Rekan sa:
vi fick ett samtal i morse där familjehemssekreteraren sa att kommunen inte accepterar så höga arvoden max är 6000 kr. Då får jag önska er lycka till svarade jag.

Nu söker vi nya utmaningar och bra kommuner.

Bra gjort, mycket starkt av er :claphappy: :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp