Barndomsminnen...annan kultur

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad säger ni om personer med helt annan etnisk bakgrund?
Jag minns våra nära vänner...finska zigenare. Nästan dagligen sa dom till varandra "Jag ska fan döda dig" Samtidigt var dom ortoligt kärleksfulla. Får dessa personer existera? Vad tycker ni rent allmänt? Dom kunde säga dumma saker till andra människor också ifall dom blev orättvist behandlade.
 
Näääää någon som springer runt och säger så skulle jag avskriva från "vänlistan".
Klarar mig bra utan det språkbruket, vare sig det är en annan kultur eller annan etnisk bakgrund :twomad:
 
KossanMU sa:
Ok...men vår familj hade aldrig problem med "dom"....

Så bra för er då, jag skriver bara att JAG inte accepterar språkbruket, och skulle mina egna biobarn säga så skulle jag bli galen, indragen veckopeng, utegångsförbud, så säger man bara inte! Vare sig till någon i familjen eller andra.

Bristande ordföråd kanske?
 
Enkelt att svara på, ALDRIG att jag behandlar någon på det sättet och ALDRIG att jag skulle ta att någon behandlar mig så eller min familj.
Det där med å existera funderar jag på hur du tänker? Alla människor har väl rätt å existera? Vad vill du disskutera med det?
 
my79 sa:
Enkelt att svara på, ALDRIG att jag behandlar någon på det sättet och ALDRIG att jag skulle ta att någon behandlar mig så eller min familj.
Det där med å existera funderar jag på hur du tänker? Alla människor har väl rätt å existera? Vad vill du disskutera med det?
Inget särskilt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp