Barnens telefonkontakt med föräldrarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Har två st på 8 år.. Telefonkontakterna i sig är ofta ok. Det är bara de att de blir långa. Närmare 1 tim per barn. Om de hade varit givande hela tiden hade de ju varit ok. Tycker samtalet förlöper ok i 20 min. Sen blir de mer snack om vad har du för tröja på dig ,,,och helt ointressanta saker för att ha något att säga.Jag tolkar de som att mamman lägger över avslutet på barnet. Och att barnet inte riktigt kan ta det. De ska sägas hej då o godnatt o en sista m.m Det slutar oftast med att de jagar up varandra och att jag får tillslut lägga på..och bäda är missnöjda med att de ändå inte fått säga hejdå. Och jag blir mäkta irriterad. Sen ska de ringa direkt nästa dag ? Och tjatar om att de ska prata igen. Man vill ju att de ska vara en bra kontakt. Och att de pratar med varandra ,,men de e de att de blir så långa samtal o deras avslut som alltid blir så tråkiga som gör de så trist. Vi har försökt prata med mamman utan resultat. Hon verkar inte fatta eller gå tillmötes om hur de kan styras upp. Någon som känner igen det ? och hur har ni löst det ?
 
Vet vad du menar, har haft ett syskonpar som det var exakt så med.
Att stå jämte och lyssna på "blajblaj" som bara tog tid blev enerverande till slut.
Och så gånger två....

Vi föreslog lösningen med två kortare samtal i veckan istället men det hann inte bio med.
Eftersom inte heller vår bio, trots påstötningar från både oss och soc, fixade avsluten satte vi till slut en äggklocka.
När den ringde var det dags att säga hejdå och lämna över luren till syskonet som fick samma tid och sedan lämna över luren till oss som tog ev "efterfrågor" på vad barnen sagt och sedan sa hej då.
Det blev lte protester i början men sedan fajtades dom mest om vem som skulle börja och vem som skulle sluta fast de fick exakt lika mycket tid.
 
Ja ?! Och ibland går de jättebra o barnen säger hejdå..men då börjar mamman ställa ointressanta frågor..Så de verkar som hon är på samma nivå..
 
Min placering vill oftast inte prata - 8 år gammal. Ibland säger jag helt sonika att nu får du prata m mammaX/ pappaX då det är avtalat att jag ska göra det. Barnet kan då prata ngn minut men vill sedan lägga på. Vilket är ok för mig- men biomor fortsätter ställa oviktiga frågor . Barnet sägerdå hejdå flera ggr. Jag har då sagt att när hon har sagt " nu vill jag sluta prata" o sen försökt avsluta m hejdå 3-5 ggr då är det ok att trycka av samtalet....
 
Ja de är ju lättare när barnet vill sluta att trycka av...... här vill ju barnen fortsätta prata o de blir som en hejdå variant i 30 min minst...o sen när de ena sagt hejdå ..ska ju den andrar prata o kommer på något den bara måste säga o sen börjar de om. Försökt prata med ungarna ,men de verkar inte greja det. Och mamman fattar inte vad problemet är. :littlesad
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp