Barnomsorgsavgift?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur ligger det till egentligen?

När vi blev familjehem lärde jag mig att avgiften för respektive barn beräknades på arvodet för det barnet. Nu säger kommunen att detta bara gäller när man enbart har familjehemsplacerade barn som har barnomsorg, så snart det finns ett biologiskt barn där också ska avgiften för de placerade barnen beräknas på hushållets totala bruttoinkomst. Stämmer detta verkligen?
 
jag trodde alltid att det var på hushållets totala inkomst. Men det kvittar väl ändå för det lägger ni förhoppningsvis utanför omkostnaden :roll:
 
Vi uppger alla barn på inkomnstförfrågningen och utan de uppgifterna räknar de ut avgiften.
Den avgiften får vi sen av soc

Annisen sa:
Hur ligger det till egentligen?

När vi blev familjehem lärde jag mig att avgiften för respektive barn beräknades på arvodet för det barnet. Nu säger kommunen att detta bara gäller när man enbart har familjehemsplacerade barn som har barnomsorg, så snart det finns ett biologiskt barn där också ska avgiften för de placerade barnen beräknas på hushållets totala bruttoinkomst. Stämmer detta verkligen?
 
i vårt fall fick vi fri vistelse på dagis av stockholms stad. men det var bara 10 tim/ vecka för barnetsskull.

Nu har vi heltid och det ska baseras på barnets omkostnadsdel. Vet ej hur mycket det kommer att landa på.
 
Hur avgiften fungerar är olika från kommun till kommun efter vad jag förstår. I min kommun så räknas den TOTALA inkomsten för mig och min make och däri finns även arvodet med.

Barnomsorgsavgiften betalar dock den placerande kommunen ut utöver omkostnadsersättningen.
 
Hello. i vårat fall står kommunen för fritidsavgiften, den summan lägger dom till på omkosnadsdelen, vi delade på summan då jag har ett biologiskt barn som också går på fritids, men för min del tjänade jag på det då det blev billigare för fritidsavgiften för våran del.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp