Bebis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej jag och min sambo ska snart få hem en liten bebis på sju månader :razz: men det blir ingen inskolning. Är det någon som har erfarenhet av detta?? Tex hur har det gått, hur sker överlämnandet mm. Vi känner oss ganska nervösa men är väldigt glada :razz:
 
Mitt bästa råd är att du pratar med socialsekr. som har hand om detta. Fråga hur dom hade tänkt att överlämningen skall gå till. Finns säkert skäl till att det inte blir någon inskolning. Får både du och din sambo vara hemma samtidigt den första tiden. Skulle vara att rekommenderas. Vet du vad ni får för utrustning med. Det är ju en massa saker en 7 månaders barn behöver. Allt detta bör vara klart mellan er och förvaltningen innan ni startar plus att det skall finnas kontrakt och umgängesplanering från början. Det är mycket att tänka på.
Lycka till
 
Hej! så mysigt det låter.Vi fick en liten på 5,5 mån utan inskolning.Jag o den lill fick en jätte bra kontakt direkt,har aldrig varit några problem med anknytning.Jag o den lill har ett jätte starkt band oss emellan.Hoppas allt blir så bra som möjligt o lycka till (blir nästan lite avis) :banan:
 
Hej!

För något år sedan tog vi emot en 6 månaders bebis utan inskolning. Det gick jättebra.
Lycka till

Kram från Tre
 
mysigt!
vi fick hem en 24h baby ifrån bb
frugan fick gå hemma i ca 18mån som "föraldrapenning" fast vi fick 100% som hennes lön
så rent teortiskt så borde ni få ha en hemma...
kalla det inskolning eller fp...
det är bara att ställa krav!!!
framför allt VÅGA!!!
 
Fyller på frågan här...

Vi kommer heller ej ha inskolning, blir omedelbart omhändertagande när det blir klart.
Hur går överlämningen till?
Blir det jour först?

Hur brukar det gå till?; berätta gärna!

Mvh C
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp