Begära sig entledigad

det är med mycket tungt hjärta och skamsna axlar jag och min man bestämt oss för att begära oss entledigade från vår vårdnadsskap. Vi har haft våran placering i en evighet (8 år) och förutsättningarna har helt förändras. Ungdomen har stort behov av stöd och våra egna yngre biosar har stått tillbaka och signalerat länge nu att det blir för rörigt. Naturligtvis har vi testat det mesta, kontaktperson, BUP, kurator, föräldrastöd egna kuratorer och psykologer åt oss föräldrar o.s.v.

Nu till saken, kommunen som vi nu ska begära stöd ifrån säger att de inte kan göra något och att det inte går att omplacera med oss kvar som vårdnadshavare. Det låter ju väldigt märkligt tycker jag med tanke på att ängeln snart är vuxen och det blir dramatiskt med ett entledigande.

Är det någon som varit med om något liknande eller hört om något liknande? Hur löste ni/de det? jag hoppas någon känner igen sig...
 
Har inte varit med om liknande eller hört om något liknande men tänker att logiskt ni är vårdnads havare blir det då inte som vilken sol plac som helst där föräldrarna ber om hjälp? sen vad som händer med omk o arvode har jag ju inte en aning om
 
Vi var på möte idag med soc. De ville pracka på oss ännu en avlastning. Jag bli så trött. Och en utredning till. De ville absolut inte att vi skulle begära oss entledigade. Vi har bollats mellan soc och BUP nu i två och ett halvt års tid.
 
Men föräldrar har väl i alla tider parkerat sina tonåringar på soc ala här ta hand om jag kan inte......har haft några sådana placerade hos mig
 
Tillbaka
Topp