behöver råd av er

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hejsan jag är en ensamstående mamma me 2 biologiska barn men har även 2 barn som är placerad hos mig från soc.
Jag har många funderingar på om det är bättre att jobba via org, hur får jag reda på det?
Vart vänder jag mig?
Händer det något med dom barnen jag har via kommuner?
Vad har jag för rättigheter, skyldigheter via kommun eller org.
Om jag ska registrera mig som familjehem, hur gör jag då?
Behöver råd.
 
innebandy sa:
Hej

Jag tror nog att du har fullt med jobb redan. Kan inte vara lätt att hinna med sig själv.

Nu får du allt ursäkta mig..... Men jag förmodar att föregående skrivare själv kan avgöra detta eller hur. Hennes bio barn kanske är vuxna. Varför är vi så kvicka att ge andra "goda råd" Tack för ordet.... Och som svar till tidigar skrivare så kan jag ge förslaget att gå in och sök på Google om orgnisationer. Lycka till
 
Usch vad trött jag blir på alla som utan att känna personen kan avgöra vad denne orkar med eller inte! :evil: Säger inte Innebandy ditt inlägg mer om dig än om Nette?

Kolla på nätet vad som kan finnas i din närhet av organisationer är mitt tips. Det beror så på var i landet du bor vad som kan vara lämpligt. Det finns Familjehemspoolen, Olteko, Gryning mm mm. Har du en djupintervju redan gjord så underlättar det om du vid intresse från någon organisation kan lämna över en kopia.

Lycka till!

Mama
 
Svar

Du kan ta kontakt med vilken org du vill. O när de har utrett o känner att de kan/vill plac hos dig så har de ju gjort bedömningen att det blir bra...
Dock kan du i avtalen från de andra komunerna ha skrivit på att du inte ska ta emot fler barn...det behöver du kolla upp. Vi har tex gjort detta.
I vårt avtal står att vi inte får ta emot fler plac från andra komuner så länge vår plac från komunX bor hos oss.
Lycka till!
Vi har två biologiska barn o 2-3 plac barn... (2 just nu)
 
håller med

det är kränkade att skriva att någon inte bör ta hand om fler barn. Det kan man inte avgöra bara sådär.
 
Det är man själv tillsammans med soc. och föräldrar som avgör hur många och vilka barn man kan ta hand om. Beror ju alldeles på vilken ålder på barnen, omfattningen av uppdraget, barnets/föräldrarnas problem mm.
Själv är jag ensamstående med 3 placeringar och 3-4 avlastningsbarn och det funkar alldeles utmärkt. Säkert inte större arbetsbelastning än att jobba heltid på dagis/fritids med grupper på upp till 16 - 20 barn eller mer.
Mat-tilda
 
tack

mat-tilda sa:
Det är man själv tillsammans med soc. och föräldrar som avgör hur många och vilka barn man kan ta hand om. Beror ju alldeles på vilken ålder på barnen, omfattningen av uppdraget, barnets/föräldrarnas problem mm.
Själv är jag ensamstående med 3 placeringar och 3-4 avlastningsbarn och det funkar alldeles utmärkt. Säkert inte större arbetsbelastning än att jobba heltid på dagis/fritids med grupper på upp till 16 - 20 barn eller mer.
Mat-tilda

Tack för det, tycker du är duktig.
 
Hej Nette!
Jag är inte ett dugg duktig. Det här är ju ett invant sätt att leva och jag tar bara reda på de resurser och den kraft och ork jag har just nu :D
mat-tilda
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp