Beslut om LVU

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er alla så här i juletider!
Är det någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar från förhandling i Länsrätten angående LVU tills domen kommer? Vi har en liten som ska komma till oss så fort LVU:t gått igenom. Det finns redan ett akut LVU och barnet finns på institution. Förhandlingen var i fredags och vi trodde att beskedet skulle komma senast idag men..så blev det inte. Vi har kollat med länsrätten och beslutet är inte skrivet. Det sorgliga är ju att nu är det nästan en vecka tills nästa vardag. Känns sorgligt för den lilla och för oss som väntar och längtar.
Trevlig jul till er alla!

Känner att jag inte kan svara på dina frågor utifrån att ingen ska kunna identifiera vem det handlar om. Kanske är lite nojig??
Men troligen ska det enligt soc inte ta mer än ca 2 veckor till så jag hoppas på det för allas skull...och visst blir det värre för att det jul!! Förstår inte riktigt vad det är som kan dra ut på tiden så. Efter förhandlingen borde de väl veta ganska snart och oavsett ålder är detta en svår väntan för alla, både barnet, biologfamilj och för oss som tilltänkt familjehem.
Att vi inte kan ta emot liten innan beror på biologfamiljen och liten är ganska liten.

Hej,hur lång tid tog det Paulina innan ni fick er lilla?Spännande att följa upp.Vi väntar också nu på en liten i samma situation.....
Kanske vi kan maila privat istället?Lycka till kramar från Anna

Liten kom till oss på nyårsafton! En bättre nyårspresent är svår att hitta!
Jag mailar gärna med dig privat, Anna men vet inte riktigt hur vi ska gå till väga..hur kan jag få din mailadress?
Jättekul att ha kontakt med någon annan i samma situation!!

Hej paulina och ett stort grattis till liten.
Om du vill maila mig så kan jag göra en mailadress som bara används under en dag och för dig så du kan svara mig.Då ger jag dig min riktiga mailadress och avslutar den andra.Borde fungera eller tänker jag fel?
Jag är lika diskret som du här på sidan.MVH/Anna :idea:

Ni behöver inte krångla till det så :idea:
Det räcker att ni klickar på PM nere i vänstra kanten på inlägget så kommer det direkt till avsändaren............. :claphappy:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp