Besviken på skolan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våran minsta har som vi ser det stora problem inom många olika områden. Hen är överaktiv och kan aldrig sitta still, söker ständig bekräftelse och uppmärksamhet, har svårt med inlärning och koncentration och hamnar i många konflikter.
Sista månaderna har hens beteende här hemma blivit fruktansvärt med våldsamma utbrott där hen slår sönder allt som kommer ivägen och hen ger sig även på oss med sparkar, slag, spottningar och bitningar och säger väldigt fula och grova ord. Hen hotar att döda både oss och sig själv när vi ligger och sover på natten. Utbrotten varar oftast i minst 1 1/2 timme.
I skolan (förskoleklass) ser de samma beteende men de lindar in allt så fint när vi pratar om det fast jag har bett dem att vara raka och ärliga.
Nu äntligen har vi fått en BUP kontakt och vi har fått fylla i en enkät 5-15 med 140 frågor och även skolan har fått fylla i en likadan. Idag var jag på BUP för att gå igenom våra svar och får då reda på att enligt skolans svar så har :angel: inga svårigheter som de kan se!!!!
:twomad: :twomad: :twomad:
Hur tänker de!?! Vem tror de att de hjälper genom att sopa problemen under mattan!?! Nu ifrågasätter BUP vår historia och tycker att det är konstigt att vi upplever så stora problem när det fungerar så bra i skolan!?!
Ev blir det ingen utredning nu pga skolans svar. Kan vi som famhem kräva att de utreder eller väger skolans ord så tungt?
 
Kan inte Bup träffa er och :angel: ?
Har du varit med i skolan någon dag?
Vore ju bra att kunna se med egna ögon om allt är så bra som dem vill påvisa.
Att skolan förnekar problemen är jag inte förvånad över.
Frågan är ju oxå, orkar :angel: hålla ihop hela dagen och sedan när hen kommer hem så är energin totalt slut. Skolan har ju ett ansvar att spara på energin så att hen orkar även hemma.
 
Det som stör mig är att de har berättat att de känner en oro inför ettan och att hen nu inte hänger med rent kunskapsmässigt och har svårt att stanna kvar i en aktivitet och fladdrar runt mycket bla och sen när det ska ner på papper så blir allt helt plötsligt väldigt bra :x
Jag har varit med i skolan och då vill :angel: bara hänga på mig och ha min uppmärksamhet och bekräftelse så det är nog en missvisande bild av hur en vanlig dag ser ut.
Vi har träffat BUP tillsammans en gång men det var svårt att genomföra det besöket eftersom :angel: avbröt mig så fort jag skulle säga nåt (jag tycker att de redan då borde se hur :angel: fungerar och hur svårt det är för oss att göra något annat samtidigt som hen är med vilket är lite av problemet)
Vi tänker trycka på BUP lite mer och KRÄVA att de hjälper oss för just nu går vi på knäna :littlesad
 
ja självklart ska ni kräva hjälp.
Finns många föräldrar som får hjälp av Bup utan att skolan är inblandad Bla vi.
Vad får ni för hjälp av soc?
Dem har ju en skyldighet å hjälpa till även dem.
Vi filmade vår :angel: både för och efter umgängena och även i andra situationer (soc godkände detta) och visade för Bup. Kan ibland vara svårt att beskriva :angel: s beteende i bara ord.
Hoppas att ni får den hjälp ni behöver. Lycka till!!!
 
Tack my79 för bra tips och reflektioner :bow
Vår soc är jättebra och stöttar, bekräftar, försöker trycka på BUP osv men hon har bara sett bra sidor av :angel: när hon har varit här så det är ändå bara vårt ord som allt bygger på :littlesad
Jag ska ta upp det där med att filma för en film kan ju inte överdrivas det som visas har ju faktiskt skett :idea:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp