betalar soc en dator ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
pratade med vår handläggare i går.
och hon sa att kommunen som vi då bor i, inte betalar för dator elle ripad när dom är så här småa.
men vi skulle få 1800 .- som vi som får i bidrag så att vi kan köpa då en ipad, eller en samsung läsplatta eller en begagnad bärbar via blocket.
för hon sa att enligt deras riktlinjer så får man lägga 1800 på stereoanläggning men då kan vi ju välja och köpa de där istället.
och så skulle vi få köpa två påslkanset som dom betalar.
så det kändes ju kul att vi kom någonvart i alla fall.
och skidor och skridskor betalar dom.

Men som jag fattade det när jag pratade med henne så försöker hon verkligen, men jag antar att hennes chef eller vem som nu fattar besluten kanske är av den snåla sorten.
eller ja jag vet inte.
men 1800 är absolut bättre än ingenting. :claphappy:
 
Vill de inte betala så skriv till nämnden i placeringskommunen och berätta som det är och äska pengar till det anser barnet behöver. Soc.personalen har bara delegation på att betala ut upp till en viss summa sen måste de gå till nämnden. Av bekvämlighet? går de ofta inte vidare till nämnd för då måste de ha gjort en utredning som bekräftar att ni ska ha det ni begär = merarbete för personalen. Stå på er! Barn/ungdomar kostar och vi som familjehem har aldrig ett försörjningsansvar för de placerade barnen.
 
Jag tycker också ni ska prata med nämnden som mat-tilda skriver.
Skicka ett foto på alla telningar där era egna sitter med sina läsplattor och placeringen sitter utan........ :evil:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp