Bio flytta till samma stad som...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
..familjehemsmammans föräldrar, hur skulle ni förhålla er till det?
Det är en extremt liten stad, alla känner alla och har man visat sig en gång så vet de flesta vem du är.
Bio vet att föräldrarna bor där men föräldrarna vet inte att hon fölyttar dit och jag funderar på att inte säga något men är det fel?
Bio är väldigt påfrestande och har en förmåga att "äta upp" folk i sin närhet...får hon veta var mina föräldrar bor tex så skulle hon skpringa dit när som helst och be om vad som helst... :?

Vet inte vad jag vill att ni ska hjälpa mig med men kanske ett litet råd om hur jag ska förhålla mig?
 
Hej

Om du har bra relation med dina föräldrar och de brukar träffa den placerade så skulle jag förvarna om att biomamman kommer att bo i deras närområde. Kan vara bra att Ni tillsammans laddar med argument för att biomamman inte ska äta upp dina föräldrar. Att alltid hålla henne på avstånd och inte gå i klinch.
att dina föräldrar inte börjar bjuda in och försöka vara trevliga. Endast TACK, MEN NEJ TACK i alla lägen. Att de ALLTID hänvisar till soc.

jag skulle även informera soc Både barnets och biomammans blivande soc.I händelse av att det krånglar till sig.

lycka till det fixar ni.
 
Tack :)
Jag kommer berätta för mina föräldrar då det är dags och då vi vet att bio fått bostad där ( inte helt säkert att man får...) men jag kommer inte berätta för bio var mina föräldrar bor. Umgänge är inte hemmet utan telefonsamtal så kommer den större att berätta var dom bor ändå. Jag vill inte vara den som berättar iaf, var dom bor alltså.

Om det nu blir av så kommer jag som ni säger meddela soc i båda kommunerna :)
Ja visst fixar vi det här men det blir väldigt tufft och mycket irritationer kommer det bli har jag en känsla av.
 
Självklart ska du inte berätta var dina föräldrar bor. Tänkte du ens tanken??? OM det kommer fram via barnet så ja då är det bra att dina föräldrar kan vara förberedda. du skrev att det kommer att bli massa irritation, från vem????

Jag är övertygad att detta inte blir någon stor grej för dig eller dina föräldrar ni är kloka nog att säga ifrån. Vi i stora kommuner konfronteras ofta med biosarna i olika samanhang. jag är alltid kort och konsis. inleder ALDRIG diskussioner.
 
Från mig eftersom det kommer fram till bio genom barnet var dom bor och det är en extremt liten stad och den affären finns det tex bara en av. Finns bara en av varje affär som är möjlig. Bio kommer eftersom hon är påfrestande och saknar gränser vilja gå dit, prata, veta från mig var dom bor, veta varför jag inte vill berätta etc etc och hon lyssnar inte då man säger ifrån. Såna irritationer menar jag. Hon förstår tex inte varför man säger ifrån till något som hon tycker är självklart dvs gå hem till folk man inte känner och be om än det ena än det andra...detta är bara exempel!
Klart vi fixat det här men det är ju klart att man förbereder sig då man känner mamman väl och vet hur hon fungerar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp