Bio släkt?

Har en liten fundering kring hur ni andra gör med den biologiska släkten till era placeringar.
Träffar dom placeringen och i så fall under vilka former? Hemma hos er tillsammans med er? Tillsammans med soc på neutral plats? Tillsammans med bioföräldrarna? Eller hur löser ni detta??
 
Ja måste säga att jag inte haft några sådana relationer. De verkar inte ha funnits några intressen från deras sida. Verkar vara väldigt fattigt med andra vuxna tex kompisar till bio om man nu inte har några :? starka familjeband. Men icke . Helt dött.
 
....som yngre lyssna jag på samtal mellan mor & far & deras bekanta som hade två fosterbarn & sina egna. (Vi lekte hela högen men jag alltid tyckt om att sitta och lyssnat på de vuxna).

De hade släktforskat för ingen i fosterb närmsta? släkt hade visat intresse för barnen...

Men de lyckades till sist få kontakt o behöll den.
Foster "barnen" är i min ålder o de har tack vare tilltaget sina egna barn som leker/känner sin släkt.
Men vad mer är... Ibland träffas "hela syskonskaran:)) " & några ur den där släktens familjer.

Fosterföräldrarnas egna barn (som är vuxna och också har barn:) har tom varit på begravningar för de lärt känna några ur sina fostersyskons släkt.

Personkemi är viktig när det kommer till kritan:)

Jag mins att mor&fars bekanta sade att de kände sig lite påstridiga, de hämta lite positiv feedback från min mor&far... (tror jag var 11 el 12 år då).
 
Vi har en liten ängel som kom till oss när hen var 6 månader. Då det inte fanns ngn relation mellan hen och morföräldrar arbetar vi i dagsläget med att bygga och stödja detta. Tanken är att barnet i framtiden ska träffa sina morföräldrar under mammans umgänge.
Viktigt för barnet att ha kännedom och en relation till sin biologiska familj i framtiden.
 
Våra :angel: har träffat övrig släkt i samband med umgängen med bio.
De har dock varit hos oss vid konfirmationer, student och liknande.
Vi har också hämtat och lämnat hos släkt i samband med längre sommarviste.
Har fortfarande bra kontakt när vi ses men inget vi underhåller själva.
 
Varit mkt varierande intresse härifrån bio-släkts sida . Lite mer i början än senare. Släkt har varit med på föräldrarnas umgänge men fram till nu har det mest varit förvirrande för barnet som har diverse diagnoser som påverkar förmågan att minnas o att bygga relationer . Det har mest bara blivit rörigt för barnet. Dessutom pratar de flesta av släktingarna inte svenska . Detta gäller även barnets X antal halvsyskon . Under de många samtal vi haft m soc o bio har vi fått så mkt kritik för att vi inte pratar om dessa släktingar m barnet - men vi har vare sug fått foton eller nedskrivet vad dessa heter ( som blivit beslutat om under möten men som bio aldrig kommer med) så det har varit svårt. Många släktingar - men inga som kommer ofta så det är svårt att lära känns dem .
 
Re: Bio släkt? Foton

Gör mitt bästa... sa:
Varit mkt varierande intresse härifrån bio-släkts sida . Lite mer i början än senare. Släkt har varit med på föräldrarnas umgänge men fram till nu har det mest varit förvirrande för barnet som har diverse diagnoser som påverkar förmågan att minnas o att bygga relationer . Det har mest bara blivit rörigt för barnet. Dessutom pratar de flesta av släktingarna inte svenska . Detta gäller även barnets X antal halvsyskon . Under de många samtal vi haft m soc o bio har vi fått så mkt kritik för att vi inte pratar om dessa släktingar m barnet - men vi har vare sug fått foton eller nedskrivet vad dessa heter ( som blivit beslutat om under möten men som bio aldrig kommer med) så det har varit svårt. Många släktingar - men inga som kommer ofta så det är svårt att lära känns dem .


Hej
Det är ett tag sedan. Fick ni några foton efter många om&men?

Bekanta till mig de har sluten Facebook grupp (släkt) för var :angel: De är både fam & jour.
Divine
 
Det har varit så olika beroende på plac och orsak till placering.
Just nu har vi en totalt ointresserad förälder men släkten farfar faster o moster är jätte engagerade och glada för :angel: positiva utveckling så vi ställer till med 18 års kalas o bjuder in släkten.
Vissa placeringar går det inte att ha så nära relation med då dom oftast är emot placering av deras barn/barnbarn då får det bli umgänge på neutral plats.
 
Tillbaka
Topp