Blev avpoletterad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blir så himla trött på denna socialtjänst.

De har så himla bråttom...
De erbjuder absolut lägsta ersättning...
De erbjuder långa väntetider...
Snacka om motsägelsefullt..

Sen när man lämnar önskemål om lite högre ersättning så är man inte aktuell längre... Chefen tyckte inte om det - vi betraktas som om vi vill tjäna pengar på barnet :oops: hur i hela friden kan de få för sig det.. ?? Jag bara undrar :?

Nu ringer jag snart en annan kommun på närmre håll. *suck*

Ville bara få ur mig lite galla - tack för att du orkar läsa...!

Hej Adal!

Känner mig ledsen o besviken av samma anl, men jag/vi ger inte upp så lätt!! Nån kommer att se vår potensial och vara beredd att ersätta med rimlig nivå... eller

Nynäshamns kommun är jättebra att jobba för om det skulle funka avståndsmässigt. Vet att de har svårt att få tag på jourhem.

Re: Hej Adal!

Vi ger heller inte upp så lätt, men det känns så tråkigt att de behandlar människor så när det finns så många behövande barn.

Vi har blivit kontaktade av flera kommuner nu på det senaste och kommer att träffa dom inom kort. Vår tid kommer också :P

Trollmora sa:
Känner mig ledsen o besviken av samma anl, men jag/vi ger inte upp så lätt!! Nån kommer att se vår potensial och vara beredd att ersätta med rimlig nivå... eller

Sparris sa:
Nynäshamns kommun är jättebra att jobba för om det skulle funka avståndsmässigt. Vet att de har svårt att få tag på jourhem.

Nynäshamn använder sig numera av "sydvästpoolen"... ett antal kommuner från södra stockholm har en gemensam jourhemspool. :wink:

Adal sa:

Sen när man lämnar önskemål om lite högre ersättning så är man inte aktuell längre... Chefen tyckte inte om det - vi betraktas som om vi vill tjäna pengar på barnet :oops: hur i hela friden kan de få för sig det.. ?? Jag bara undrar :?

Förstår din frustation, vissa kommuner borde svartlistas.......
Men samtidigt ska du nog vara glad att "du blir av med dom" i ett tidigt skede, tänk på att du annars ska jobba med dom kanske i många år.... och att stånga sig blodig för självklarheter tar för mycket energi som egentligen borde läggas på barnet. :wink:

Jo jag kan bara hålla med dig :wink: i dagsläget iaf. I somras var det ju ett litet barn inblandat som det hela handlade om. Nu hoppas jag att hon fått en bra familj som kunde acceptera lägsta ersättning...

Trixen sa:
Adal sa:

Förstår din frustation, vissa kommuner borde svartlistas.......
Men samtidigt ska du nog vara glad att "du blir av med dom" i ett tidigt skede, tänk på att du annars ska jobba med dom kanske i många år.... och att stånga sig blodig för självklarheter tar för mycket energi som egentligen borde läggas på barnet. :wink:

Man blir så besviken men det är säkert så som du skriver Trixen att man ska vara glad att det inte blev dom man ska jobba åt...

Jag kan inte fatta att ngn kan tänka sig att ta uppdrag med de lägre ers. Nä vi borde hålla ihop så inga kommuner fick möjlighet till att ens tänka tanken!
Om eller när vi får ett bonusbarn till vår familj, vill jag känna stöd,uppmuntran och förståelse från soss!!
Vi bor i skåne så "sydvästpoolen"är väl inget för oss

Om alla familjehem slutar acceptera lägsta ersättning då skulle man bli av med problemet............ Det är ett jobb att ta hand om andras barn.spelar ingen roll hur mycket vi älskar barn det är ett jobb i min värld och ingen arbetar grattis i SVERIGE. Man ska kunna kräva ersättning som är jämförbart med minilön inom vård.men alla gör inte det så........

Jag känner mig stärkt av er!!
Det är bättre att få vänta ett tag till än att "sälja" sig och sin fam för några tusenlappar..

Jag vill göra det bästa för att hjälpa och ta hand om ett olyckligt barn, visst, men kommunen jag gör detta åt måste ju värdera mitt /vårt och alla andras jobb på ett rimligt sätt!

Jag ger inte upp, en vacker dag finns det nån där ut..
Snöiga hälsningar från Skåne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp