Blev just grymt sviken av vårt ena "bonusbarn", Ha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.
Att det går upp & ner när man är familjehem är inte någon nyhet, men att
"hissen" skulle gå så snabbt hade vi inte räknat med.Att hitta en "liten"cannabisodling (4 plantor) (, med fuktgivare,folierade väggar mm. i ett klädskåp som senast för ett par dagar sedan absolut behövdes för "kompisars" kläder som kommer hit och stannar lite längre här nu på sommaren. Det har varit många kompisar här, eftersom det är ett "öppet"
hus. Ett krav har dock varit att de skall hälsa när de kommer och säga till när de går. Vet alltså i stort sett vilka som kommer hit.Har vid några tillfällen sagt till att vi inte accepterar några droger (narkotiska) i huset även inför "kompisarna". En misstanke dök upp för några dagar sedan
då jag upptäckte ett par krukor på balkongen ( inte vår gemensamma) som hade "fått" liv, vilket verkade osannoligt med tanke på den totala motvilja och "fruktansvärda" allergi som gjorde allt trädgårdsarbete otänkbart.
Det finns mkt mer att förtälja, kommer kanske om någon svarar.
" Barnet" är myndigt och har en historik med även starkare droger tidigare. Igår kväll fick h-n åka och sova över hos en kompis. Passade då på att kolla in misstankarna, fy f-n vad besviken man blir när det sista vi sa och h-n lovade, var-fortsätt sköta dig så får du ännu mer förtroenden. Vill poängtera att vi alla har trivts mkt bra tillsammans, och tom skolarbetet har gått bra.
I förrgår fick vi veta hur tacksam h-n var och hur mkt h-n tyckte om oss och att få bo här. H-n har tyvärr haft flera dåliga erfarenheter från tidigare placeringar. Kommer först att ta kontakt med soc.sekr, så får de bestämma vad som skall ske. Känner själv just nu för att ringa polisen.
Tacksam för tips & ideèr, kan kanske hjälpa någon annan slippa samma elände.
Om någon tycker att vi verkar naiva, så kan jag förstå men jag kan inte gå för djupt in på familjehemsrelationerna.
MVH. Bonusfarsan
 
Lider med dig

Är det inte nästan alltid så här när man tror att allt är bra, så kommer kraschen.
Var med om en liknande händelse för några år sedan, efter mycket tårar och ilska kom faktiskt den stora genombrottet.
Nu några år senare ser jag det som hon testade oss en sista gång och vi klarde testen och stod kvar.
Vi fick mycket hjälp och stöd av den socialsekreteraren vilkoret för att hon skulle få bo kvar var att hon lämnade rena drogtester och skötte skola och praktikplats.

Hoppas det går bra för er och att ni får rätt stöd
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp