Nu har två personer från en närliggande kommun varit på besök för att informera om hur det är att vara jourfamilj. Vi har pratat om uppdraget, handledning ekonomi mm. Handledning varannan vecka, 14.000 i arvode+ ca 4.400 i omkostnad.O m två veckor kommer attendo till oss av samma anledning. Vi vill ju ha något att jämföra med. Vad har ni därute för erfarenheter av att att vara jourfamilj? Ni som inte är kontrakterade hur kan era uppdrag se ut och vilken ersättning utgår? Att jag tar upp ekonomi biten beror på att även om vi är säkra på att vi vill göra detta så kan jag ju inte sänka min inkomst hur mycket som helst då vi liksom så många andra har hus o lån osv som ska betalas, ni förstår nog.
Efter att vi träffat attendo ska vi ta ett beslut hur vi ska göra. Känns lite pirrigt fast vi har varit kontaktfamilj i 8 år och familjehem i 2. Undrar hur min chef kommer att ställa sig till att jag ber om tjänstledigt!
Efter att vi träffat attendo ska vi ta ett beslut hur vi ska göra. Känns lite pirrigt fast vi har varit kontaktfamilj i 8 år och familjehem i 2. Undrar hur min chef kommer att ställa sig till att jag ber om tjänstledigt!