Boende i husvagn.....??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
....Tanken bara slog mig, har läst annonser där det sökes lite mer avskilt boende till nån tonåring som ska "slussas" ut till eget boende. Det kan tex.stå ; "boende i friggebod eller liknande på tomten".
Räknas husvagn som ett sådant boende eller är det helt fel tänkt ??? Vi har faktiskt en husvagn med förtält & allt som används kanske 1 vecka per sommar, sedan står den bara.... Vi hade väl egentligen tänkt sälja den, men kan den glädja/hjälpa en tonåring/ ung vuxen... :roll: Äh, jag vet inte, det kanske är jättedumt tänkt ???
 
Vet du!
Föreslå det bara och se sen hur socialen reagerar!
Det är ju ett slags försmak till egen lya... kan fungera! bra :idea: énligt mig!
Det står ju på deras hemsida att man kan vara i alla möjliga former och ha alla möjliga boende..
Då borde väl detta också räknas ;)
 
Friggebod eller husvagn kan väl inte spela nån roll, i en husvagn finns ju redan allt tex gasolspis , diskho osv , borde funka kanonbra tycker jag , Lycka till !
 
Min vuxne son bor i husvagnen när han hälsar på oss.
Eftesom det också är på vintern så vet jag att inte alla husvagnar passar att bo i då.
Kabe och Polar är nog de bästa. Vi har kabe och den klarade att hålla skapligt varmt även den vinter som var.

Vi hade en Adria förut och den skulle jag inte rekomendera när det blir lite svalare.
Det blir kallras från föntren och dragit i hela husvagen.
Jag hade nog hellre byggt en friggebod eller lillstuga än att ha husvagnen så där mer permanent till en placerad tonåring.
Och det säger jag fast vi älskar vår husvagn och bor i den hela somrarna.

Tolmia
 
Hm, ja nu hade vi ju inte tänkt att bygga nån friggebod enbart till en placering. Det är ju en kostnad på runt 50.000 om det ska vara en ordentlig & isolerad.
Tanken var mest om man kunde erbjuda en befintlig husvagn till en plac. som behövde den, istället för att låta den stå oanvänd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp