bok tips

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej måste dela med mig av en fantastisk bok av Kathy Harrison som heter De bortglömda barnen.. gripande berättelse om hennes erfarenhet av att ha familjehem i Amerika...
Älskar boken och hoppas att flera vill läsa den. :bow
 
Ang böcker .... Vet ni om det finns någon bra som tar upp ämnen som "kaotiska och våldsamma" uppväxter.
För drygt 1 år sen var jag på en föreläsning om att "växa upp med våld i hemmet" en jättebra föreläsning, nu önskar jag tips på bra böcker i samma tema.
 
Hej har en till bok den heter Bakom stängda dörrar och är baserad på en sann historia.
Det är om en mammas svek och myndigheters passivitet.
Den är mycket läsvärd.
 
Jag köpte en bok på bokrean igår, Otryggare kan ingen vara, heter den. En sann historia om tre syskon vars mamma inte kan ta hand om sig själv el barnen. Ska läsa den så fort ja är klar med den jag håller på med.
 
Den köpte jag också...+ pappa nej pappa....tror jag den hette.

Pojken som kallas Det är ju också kanonböcker.

Äcklig och Mamma sa att jag var sjuk. Böckerna finns i min bokhylla....lämnar gärna iväg dem om ngn vill ha....har redan läst dem.....
 
Vilka böcker vill du göra dig av med och vad vill du ha för dom.
Pojken som kallas Det - de böckerna har jag redan läst så om det är några andra så är jag intresserad.



Turnit sa:
Den köpte jag också...+ pappa nej pappa....tror jag den hette.

Pojken som kallas Det är ju också kanonböcker.

Äcklig och Mamma sa att jag var sjuk. Böckerna finns i min bokhylla....lämnar gärna iväg dem om ngn vill ha....har redan läst dem.....
 
Jätteroligt med boktips! Jag har ett kompendium med böcker, men jag har inte läst dem. Jag kan däremot ge den som vill boktitlar osv, sen är det upp till var och en om man vill söka efter dem.
det är ju kanoners om man kan göra klipp nu under bokrean. Jag vill bara lite i all vänlighet att vi ska ha i åtanke att inte använda forumet som köp och sälj.
Det kan vi alla ta hjälp genom ex. PM, men fortsätt gärna tipsa om fler böcker!
 
bokrean var ju en bra idé, tack för tipset! :claphappy:

Jag hoppas att Turnit Pm'ar mig iså fall om hon vill sälja några böcker :banan:
 
Otryggare kan ingen vara har jag läst. Den var väldigt gripande, den handlar om så verkligheten är för alltför många barn tyvärr. Det är fruktansvärt, ibland fick jag lägga ifrån mig boken, ta djupa andetag och sen fortsätta läsa efter en stund.
Jag rekommenderar alla att läsa den!
 
Jag har precis läst en bok som är skriven av 3 systrar som var uppväxta i en sekt. De var utsatta av både misshandel och sexuella övergrepp.
De oskuldsfulla heter den och sekten kallar sig "Familjen". En ruggig bok om verkligheten, Waco - Usa är en av bostadsorterna de hade runt om i världen.
 
Då vill jag också varmt rekommendera en bok:

"Explosiva barn" av Ross W Greene

Har själv fått tips om denna och och jag tror den är omnämnd tidigare i någon tråd. Helt suverän bok med handfasta råd och framförallt som tröst när man tror man är ensam om att köra huvudet i väggen när man har turbulenta ungdomar i huset. Jag tycker förresten att alla med lite äldre barn i huset borde läsa den!

Jag tackar den som tipsade mig än en gång! :bow
 
Är det den boken som handlade om impulsiva-explosiva barn? I så fall har jag läst den - jättebra är den!

lillan sa:
Då vill jag också varmt rekommendera en bok:

"Explosiva barn" av Ross W Greene

Har själv fått tips om denna och och jag tror den är omnämnd tidigare i någon tråd. Helt suverän bok med handfasta råd och framförallt som tröst när man tror man är ensam om att köra huvudet i väggen när man har turbulenta ungdomar i huset. Jag tycker förresten att alla med lite äldre barn i huset borde läsa den!

Jag tackar den som tipsade mig än en gång! :bow
 
Hej!
Bokmal som jag är :razz: så vill jag oxå dela med mig av boktips!!
1, Torey Hayden - hennes böcker MÅSTE ni läsa, är jätte bra. Verklighets baserade böcker, då Torey är barnpsykolog.
2, Cathy Glass - "Skadad" En djup rörande berättelse om hur en fosterförälders stora tålamod och kärlek fann nyckeln till en liten flickas mörkaste och mest smärtsamma hemligheter.
3, Sandra Gustafsson - "Maskrosungen" Man får följa sandra som lever med sin mamma som är psykiskt sjuk och har alkoholmissbruk. Självbiografi.

Hoppas detta är något som ni vill läsa :D / smulan
 
Jag beundrar att ni hinner läsa!!!! :claphappy:
Med de placeringar vi har just nu hinner jag inte en veckotidning ens.............. :?
Har avslutat prenumerationen när jag nu ligger fem veckor "efter" med tidningen.........
 
Därför är det så bra med böcker...för dem kan man läsa när man känner att man hinner. Jag brukar ta nån sida innan jag ska somna. Och när jag jobbar natt.

Jag är periodare när det gäller böcker....
 
Och det är därför jag läser tidningar.............. :D
Kan ta en artikel i taget...............
Lite frustrerande är det när man vill vara med och tävla och sista dagen varit typ 4 veckor tidigare.... :idea:

Att läsa en bok på det viset skulle jag inte kunna hålla i minnet vad som hände sist :angel
 
För min egen del så själ jag till mig egen tid. Då är lite bokläsning väldigt betydelsefullt för min del. Jag vill ha så god balans i tillvaron som möjligt, i varje fall är det vad jag eftersträvar och har som målsättning.
Jag tycker själv att jag blir en bättre vuxen förebild om jag tar en liten stund för mig själv och kanske då väljer att läsa något.
Vad upplyftande det är om man kan hitta en god bok då!
Jag hoppas hoppas verkligen att alla som har väldigt ont om lite egen tid ska kunna få lite egen tid. Det är som en vitamininjektion!
:rollhappy:
 
Japp...egen tid är guld värt...jag har min på söndagskvällar när jag och min granne går till folkets hus och går danskurs. Jättekul....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp