Där ser man, även soss kan få bannor...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det låg säkert många tankar bakom detta beslut. Det finns ju alltid många sidor på en story.
Tragiskt bara att två små barn hamnat mitt i allt snurr av vuxna som inte alltid sättet barnen främst.
 
Jag tycker att det ligger litet ansvar på oss som familjehem att ta reda på varför barn omplaceras. Vi får inte göra det lätt för soc att omplacera barn hur som helst. Vi kommer nu ta emot barn som haft sina första uppväxtår i ett familjehem. Vi får inte reda på all information men vi kommer att få träffa det gamla familjehemmet. Vi har hört med soc om barnen kan ta skada av att träffa sitt gamla familjehem, om dom inte gör det så kommer vi fråga om fam.hemmet har intressa av att behålla kontakten med barnen. Vi kommer förvisso ha dubbelt umgänge med både bio och gamla familjehemmet då, men för barnen så är gamla familjehemmet de enda föräldrar de minns och känner till som deras "bio".

Men visst ligger yttersta ansvaret på soc, såklart, men vi har tur att det bara är enstaka handläggare som är rötägg.. Ännu har jag inte stött på ett enda, bara eldsjälar och hjältar som jobbar långt utöver vad dom måste.

Men nu ska vi in i en ny kommun.. får se hur det går!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp