Då var vi igång....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha, idag börjar jourkontraktet. :) nu är det bara att vänta på första samtalet. Jag är lite nervös faktiskt, så himla spännande.
 
Hej
VA kul med en till som väntar :claphappy:
vilka önskemål har er familj?
vi vill gärna ha barn mellan 5-0 år ,syskon går gätte bra ,kan ta emot tre st :banan:
vi har fyra egna barn mellan 16-11
mvh Stormamma :rollhappy:
 
Vi kan inte ha åldersönskemål då vi är jourfamilj. Vi har två platser och tar emot barn mellan 0-20 år. Tror att behovet är störst på tonårsfronten just nu. Vi går se vad som händer, självklart berättar jag här.
 
Igår eftermiddag ringde telefonen!!! Idag om några timmar kommer vår första placering. Mycket spännande, och lite läskigt.
 
Vad kul!
Och ni fick ju nästan ett helt dygns varsel :wink:
Förra sommaren när vi jourade fick vi två :angel: med bara en timmes varsel på varje, en på fm och en på kvällen på samma dag....
Då hade vi sagt att vi hade en plats men är det kris så är det.............. :roll:
 
Detta är ju verkligen jätteroligt, varför har man inte börjat med detta tidigare.... Kram till er alla
 
Vad roligt för er Ida, hoppas det fortfarande går bra :claphappy: Vi går o väntar o väntar igen..... Jag börjar undra om jag gör något fel när vi träffar nya soc, alla är så himla glada för oss och överösr oss hur bra vi verkar...sen händer inte ett smack. i våras var vi jour till en liten som vi lämnade innan semestern...nu är vi redo igen. Jag har ringt till de vi är sk "löshäst" åt och sagt att vi är hemma igen . men det är bara tyst :cry:

Skriv gärna o berätta lite mer hur det går, så jag får något roligt att tänka på.
Kram MammaCarina
 
Allt flyter på och eftersom utredaren är på semester så räknar vi med att vår placering blir kvar hos oss ett tag. Kul, eftersom det funkar så bra.
Kan ni inte bli kontrakterat jourhem, kanske lättare att få uppdrag då.

Känner mig lycklig över att jag vågade ta steget in i denna karriär :). Passar mig utmärkt. Bioföräldrarna till denna plac. trodde inte ens att det skulle funka i vanlig familj utan föreslog institution. Lycklig över att vi får det att funka så bra här.
 
mammac sa:
Vad roligt för er Ida, hoppas det fortfarande går bra :claphappy: Vi går o väntar o väntar igen..... Jag börjar undra om jag gör något fel när vi träffar nya soc, alla är så himla glada för oss och överösr oss hur bra vi verkar...sen händer inte ett smack. i våras var vi jour till en liten som vi lämnade innan semestern...nu är vi redo igen. Jag har ringt till de vi är sk "löshäst" åt och sagt att vi är hemma igen . men det är bara tyst :cry:

Skriv gärna o berätta lite mer hur det går, så jag får något roligt att tänka på.
Kram MammaCarina
Hej
samma här tyst som attan ,vi får så mycke posetivt från alla trådar men inga samtal om barn :angel
mvh stormamma
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp