Dagis och fritids tider för våra placerade barn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Undrar såhär......jag går hemma med en liten som har mycket umgänge med biofamiljen.
Därför behöver jag fritids till vår 7åring ett par dagar i veckan, kan dom neka oss det?

Jag har sökt om det men dom kunde inte lova att det gick!!

Är det någon som har det såhär.

Ingrid (som behöver snabbt svar ska prata med dom imorgon och vill vara laddad) *ler*
 
Jag tror att kommunen eller föreningen kan annsöka om särskilda behov för ett barn Du kan ju höra med dom. För det måste ju vara bättre för båda barnenom dom får vara på varsitt håll
Jag har alltid haft dagis och fritis några timmar även om jag har haft ett barn hemma det har alldrig varit något problem
 
Fritids

I min "barnomsorgs komuns" ögon är det ett jobb att vara familjehem för du betalar barnomsorgsavgift även baserat på det arvode du får. Därför betraktar de det som ett jobb och då gäller ju att man ska kunna få barnomsorg innom 4 månader. Jag får också därför lämmna mitt barn de tider jag behöver tex. om jag ska på möte med soc då inte barnet ska vara med.

Kolla upp om din kommun tar ut avgift på arvodet. :D

Lycka till!
 
Vi har lite tvärt om..
Lovplats till bio som får gå på lediga dagar om han vill för att komma ifrån lite (en placering "punktbevakar" honom och "tar över" hans kompisar").
Ska söka fritidsplats till placeringen baserat på egna behov för att X ska bygga upp en egen kompiskrets, dels för att "avlasta" bio så han får ha sina kompisar i fred.
De går för övrigt mycket bra ihop.

Jag jobbar bara halvtid på förmidagarna, det är därför vi inte behöver fritids för arbetstidens skull.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp