Dagis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur mycket går era bio.barn på dagis när ni är hemma med placerade barn?
Vårt dagis tror typ att det är ett syskon som kommit "suck"

Jag har en timmes bilfärd enkel väg t soc o umgänge o sjukgymaster o läkare
Resor flera gånger i veckan.
Ska jag måsta stå å förklara detta för dagis, vill ju inte utlämna förmycket info. till dom som dom inte har med att göra.
Men samtidigt vill man ju få dom att fatta att detta är inget nytt syskon. Utan så mycket mer runt.

Blev jätte lessen efter besök hos sjukgymnast, det jag sett blev så mycket tydligare när någon mer ser.
Så nu blir det träning här hemma för vår :angel:

Ville bara skriva av mig, Våra bio har aldrig varit på dagis 5 dar i veckan och kommer inte vara det nu heller.
Blir bara så irro.
 
Dagis personal har ju en viss tystnads plikt tror det är bäst att du är öppen med dom så dom lättare förstår din situation
 
annars kan du ju alltid prata med rektor/chefen för förskolan eftersom personalen i sig själva inte bestämmer. Så länge chefen/rektor förstår situationen så behöver personalen aldrig undra eller ifrågasätta till dig utan får ta det med sin chef. På så sätt behöver du ju inte röja mer än nödvändigt

Nu vid vår bebbeplacering så har fritids inte ifrågasatt något alls, både vår bio och vår stora placering har fritids så att det passar övriga familjens tider.
 
Tror att de är bra att berätta lite så att personalen vet vad du gör - det finns ibland en viss tro att vi med fam.hemsplacerade barne bara sitter hemm ao rullar tummarna o har det lugnt o behagligt o LEDIGT. jag har inga biobarn i barnomsorgen- men hade snarlikt problem ang placeringen inledningsvis- innan de förstod vad jag behövde göra UTAN att barnet var medd- möten, möten, resor, samarbetssamtal, handla mat, göra ärenden (barnet mår inte bra av att vistas i sådana miljöer för mkt)...o då tyckte de att barnet bara skulle vara 15 timmar- OM ENS SÅ MYCKET!!!!!- i förskolan- men tiden räckte inte till. Sedan de förstått hur vår vardag är har jag hur mkt förståe¨lse som helst o de på förskolan vill nu att jag prioriterar återhämtningstid, går o tränar osv om det hinns med då barnet är 18 timmar i förskolan. De har sett hur jag sliter o hur mkt barnet kräver o vad det klarar av. HAde jag inte varit öppen o involverat dem i vår vardag hade jag nog aldrig fått förståelsen.

Lycka till o prata med förskolepersonalen /rektor om er situation.
 
Ville bara också säga att du är i gott sällskap då du beskriver att du blir ledsen när du får veta att det är saker som felar er :angel: . SJälv är jag just nu inne o funderar mkt på vår litens framtid pga barnets handikapp. Fick bekräftat förra veckan att barnet har större problem än vad vi tidigare vetat.... :littlesad Det är skönt när andra ser det man själv sett- o det är skönt att få det bekräftat- samtidigt blir det ledsamt- å barnets vägnar- man vill dem ju allt gott....

Sänder en kram till dig
 
Jag är jourhem och anser att jag jobbar heltid. Jag har lämnat in till komunen att jag behöver 45 timmar barnomsorg på varierande schema. Arbetsgivare komunen.
Personalen på förskolan vet var jag har för yrke och är enormt flexibla.
Jag berättar på måndagen hur veckan kommer att se ut. Det brukar bli i snitt tre dagar, relativt få timmar.
Men ibland kan det hända att jag har möten, utbildning och handledning på alla dagar. Då blir det omsorg fem dagar den veckan. Ibland ringer jag klockan sju och säger att idag kommer vi, trots att bag lagt in att det ska vara ledigt.

Ring till komunen och prata med den som har hand om barnomsorgen i ditt område. Sen är det bara att hålla tummarna att personalen på förskolan är med på noterna. Det är ju trist om de suckar varje gång man ändrar.

Kanske att de resonerar olika om det är en vanlig familjehemsplacering. Jouren är ju mitt jobb liksom.
 
Gör på samma sätt som Ida- jag lägger schema vecka för vecka- som kan förändras när som helst- aldrig några problem. Kommer jag sent o hämtar vet de att det kan bero på att soc ringt o behövt prata eller att hab eller ngn annan tagit kontakt. Eller att jag haft ett jobbigt samtal tidigare under dagen o behöver andas o ev gråta en skvätt eller för att få ur mig lite ilska o för att samla mig....så var det då det var rättsliga förhandlingar i våras iaf.... Har ett ganska tufft uppdrag....

Klart en fam.hemsplacering eller jour kan räknas som ett heltidsjobb- det är det iaf här. :roll:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp