Dan före doppare dan..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
HO Ho hoo!

Dan före och 4advent 2012
Vad gör ni idag?

Vi ska till kyrkan ( barnen har julspel)
Göra köttbullar
Julskinka
Baka desserten
Städa ( vad är det)
Klä granen
Slå in julklappar

Det blir en låååååång dag!

GOD JUL
Carina
 
dricker kaffe i väntan på att killarna ska ha målat färdigt muggarna - sen ska vi klä granen.
E sover och sen väntar lite paketinslagning, handla det sista, vänta in svärisarna och bara ta det lugnt när mannen fixar skinkan framåt eftermiddagen, dricka lite glögg och bara softa :D

God Jul och Gott Nytt År
 
Legat på stranden efter en superlyxig frukost.
Badat i Röda havet och bättrat på solbrännan till nyårsklänningen.....
Duschat, softar på balkongen med ett glas vitt vin innan vi smyger ut på stan för lite småshopping & middag på någon restaurang.......

Gääääsp.......... :angel :D :wink: :love:
 
det där med värme lät ju inte helt fel....
Vi lagar mat vilar mellan varven o myser vår nya lillskrutt är i stort behov av en lugn o trygg jul o det ska det bli inga konstiga läskiga människor på julafton ( :angel: egna kommentar)
Vi är en stor familj ändå o sju st räcker till för att ha huset fullt
Granen är klädd ,hundarna julbadade allt mat lagad nu ska vi bara hitta tiden till att kunna slå in de sista julklapparna i all hemlighet
O ja i år är första gången på mkt länge vi får besök av tomten så vi måste nog förbereda säcken åt honom oxå
GOD JUL önskar jag er alla
 
Hej på er alla.
Här har hänt mycke i dag.
Skinkan är klar samt fläsk och rullfläsket.
Köttbullarna är klara.
Julgodiset är fixat.
Städat undan i vardagsrummet där vi skall vara under julen.
Fixat maten för i dag.
Nu håller vi en tidig kväll för att njuta tillsammans.
Jag och maken samt våra 2 :angel: som är hemma.
Har en vuxen :angel: som är i Syd Afrika och 2 :angel: som är hos släkten över jul.
Så vi njuter av att vara få nu ett par dagar.



GOD JUL!
 
Honey dig skulle jag gärna byta med just nu :D

Här har vi inte schasat upp julen, ytterst få klaappar och tomten kommer endast med en hel säck till min mamma/barnplacering, den enda placeringen som är här får presentkort hos HM
Lätt som en plätt i år.
Jag tycker julen är så överskattad, vill ha ro och bara njuta av att dom vuxna barnen med respektiven kommer.
Nu ska jag slänga mig framför Tv´n och bara dega medans maken skalar potatisen till i morgon :angel

Kram på er och ha en fin jul.
 
honey sa:
Legat på stranden efter en superlyxig frukost.
Badat i Röda havet och bättrat på solbrännan till nyårsklänningen.....
Duschat, softar på balkongen med ett glas vitt vin innan vi smyger ut på stan för lite småshopping & middag på någon restaurang.......

Gääääsp.......... :angel :D :wink: :love:

Vad jag inte visste när jag skrev detta var att i nästan samma stund föddes mitt andra barnbarn :love:
Ytterligare en liten kille, lång och tjock, som hans stolte far sa när han ringde innan pojken var mätt :love:
Längtar till hemresan :oops: :smirk: :angel
 
O nu är det dopparedagen. Somnade i soffan 21.30, strax efter Så ska det låta- julspecial. Stämningsfullt. Vaknade till reprisen av samma program. Nu varit vaken sedan 01.30. Slagit in paket o njutit jumusik. Vår Liten ska göra debut på julspel på förmiddagen idag. Något h*n sett fram emot i en månad nu. Ett stort steg för Liten. Blir nog en liten skådis av detta barn. =) Om inte annat får h*n vara en glad tateramatör. REpliker sitter o sånger likaså- o h*n har nästan inte behövt öva. Liten har många problem- men detta är en av Litens styrkor. :love: Vi är så stolta!!

O sen blir det firande med åldriga o cancersjuka mormor , som nog firar sin sista jul o med övriga familjen o stora delar av släkten. Vi som oftast umgås året om. SKönt o avkopplande.

GOD JUL!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp