De osynliga hjältarna!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I söndagens expressen har Amelia Adamo skrivit en artikel om de osynliga hjältarna - det är vi familjehem det! :P
Hon har faktiskt skrivit riktigt bra - kul att vi familjehem uppmärksammas på ngt positivt sätt någon gång, oftast när det skrivs ngt i media så är det ju när det hänt ngt tråkigt :?
Ha det så bra!
 
Blev glad

när jag läste detta.Det är jobbigt många gånger.
Men jag vill inte vara utan"mina"barn.
Läste sedan brev från folket som står under artiklen.
Förlåt men jag började att gråta viste inte att det är så man ser på oss fosterföräldrar.
Kan garantera att här har ingen rört SNOPPEN på barn som kunnat tvätta sig själva.
Inom 99% av alla yrken,finns det NÅGON som är felplaserad inte passar för det dom gör.Också inom familjehem.Men varför DÖMMA ALLA
Jag vet att vi har räddat minst 2 av "våra" barn,från knark och sprit
Båda är fina medborgare nu med egna barn.
Trots allt jag är stolt familjemamma
 
Det var intressant att läsa artikeln o inläggen från läsarna. Det är konstigt att inte fler anmäler sig som fosterhem om de nu tror att det är så lite jobb för pengarna. Vi är själva fosterhem o det är inte många lugna minuter trots att vi inte har det jobbigast. Det är hela tiden något på gång med barn eller med föräldrar eller soc. Har man dessutom flera barn så blir det mycket skatt. Inte har man så mycket egen tid heller o man är bunden för det mesta på HELTID!
 
Inte har vi blivit famhem för pengarnas skull...
De äts upp fortare än kvickt av vår lånegosse så som han växer och äter. :)
Vi har 2,50 kr/tim vardera - inga 11 kr/man inte.
Å andra sidan är vi inte heller jourhem - vi är famhem.

Jag tycker ändå att Amelia har belyst det som ÄR jobbigt - med biosar som ringer och hotar, med barn som inte kommer hem i tid, med biobarn som inte vill vara med i verksamheten längre.

Den största delen av vår "lön" är väl ändå att få se ett trasig barn bli helt och växa upp till en sund människa?

Bravo Amelia!!
 
Hej Mor Anna!
När ni skrev detta inlägg var jag på semester så jag går igenom det i efterhand.
Reagera på er ersättning. 2:50x2 ger 5:- per timme eller hur?
Dagersättningen blir 120:- fär er båda.
Räknar 30 dagar per månad och får en skamlig ersättnig på 3600:- förmodar att ni som alla andra betalar skatt.
Har en känsla av att ni har blivet lurade.
Ni bör öka ert arvode med 200% vid nästa placering.......
Denna kommun bör svartlistas.
Eva
:wink:



Mor Anna sa:
Inte har vi blivit famhem för pengarnas skull...
De äts upp fortare än kvickt av vår lånegosse så som han växer och äter. :)
Vi har 2,50 kr/tim vardera - inga 11 kr/man inte.
Å andra sidan är vi inte heller jourhem - vi är famhem.

Jag tycker ändå att Amelia har belyst det som ÄR jobbigt - med biosar som ringer och hotar, med barn som inte kommer hem i tid, med biobarn som inte vill vara med i verksamheten längre.

Den största delen av vår "lön" är väl ändå att få se ett trasig barn bli helt och växa upp till en sund människa?

Bravo Amelia!!
 
Jatack!!! Jag svartlistar den kommunen såååå gärna!!
De hade inte ens talat om för vår kommun att gossen flyttat så här kom en inbjudan och ett välkomnande till gossen i måndags. Mailade fröken och talade om att han flyttat - hon blev bestört och undrade hur i hela stan man fick leka med barn på det viset! Dagis hade ju hela förra året kämpat som blådårar för att få honom att vistas i samma rum som sina klasskamrater, att kunna samarbeta, att kunna sitta stilla och lyssan etc. "Allt vårt arbete har bara ratats" skrev hon till svar. "Det kan väl ändå inte vara en permanent flytt, VI vet ju hur biofar är", skrev hon med. Man blir påmind HELA tiden om gossen och om vilket dåligt soc vi haft.


Jo, vi hade ett arvode på ca 3600 kr, efter skatt vill säga.
Men som ny i "svängen" tar man vad man får så att säga. Nu har vi sååå mkt mer på benen inför nästa uppdrag både vad gäller ersättning, arvode, uppgifter, avtal med mera.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp