Deklaration och ersättningar

I år fick jag mig en rejäl skattesmäll. Någonstans har jag räknat fel. Så gör om gör rätt. Det blev lite många löneändringar där ett tag.
 
Fick också restskatt. Det var väntat men inte den summan. Har lärt mig (den lite väl hårda vägen) att hålla lite bättre koll på alla olika småinkomster från olika håll. Får göra ett excelark... :idea:
 
Detta året blir det att skicka in om jämkning. Trots ett gäng avdrag så hamnar jag på att betala tillbaks ca 30. Betalar gärna skatt men inte i klumpsumma.
 
Hur har det blivit så, MoALanta?
Är kass på det med skatter och tar gärna mot tips så jag inte hamnar på massor av tusen i restskatt....
 
Hur har det blivit så, MoALanta?
Är kass på det med skatter och tar gärna mot tips så jag inte hamnar på massor av tusen i restskatt....
Om du tjänar för mycket så fårdu statlig inkomstskatt, även om vi gjort avdrag för omkostnader så får jag betala statlig inkomstskatt. Sök på statlig inkomstskatt på skattevrket.se så får du de exakta summorna. Jag betalar 30% skatt på en viss summa, 50% på en del och 55% på en del. Ganska mycket pengar som arbetsgivaren då inte dragit då jag har flera arbetsgivare.
 
Hej!
Nu är det dags igen att deklarera. På skatteverkets hemsida kan man hitta lite mer information om olika avdrag man kan göra som uppdragstagare, det hittar ni HÄR.

Anne
 
Tillbaka
Topp