dela rum.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:razz: hej hej!

vi har nu kontakt med både komuner och organisationer och så... så nu borde vi få vår första placering snart tycker man...he he!

men en liten undran. vi har ett normalt stort rum ledigt. oinrett för vi vet ju inte vem som kommer. någon organisation tycker att vi skulle kunna ta en syskon placering som kan bo ihop(yngre barn då) men komunerna verkar vara emot detta! varför? jag bodde med min lilla syster i samma rum frivilligt ganska länge när vi var mindre... vi tyckte det var ensamt att ligga i mörkret helt själva :smirk:

vi är själva inte säkra på vad vi vill; vi har bara en dotter på snart 3 år hemma nu, och gå från ett till tre barnsfamilj känns lite väl spännande, samtidigt så har vi tid och vill inte se syskon splittras... hur tänker ni?
lite rörigt inlägg... :angel

hur har ni löst detta eller SKALL alla barn ha eget rum och dermed basta?

:? :? :?
 
Hej

Jag är inget famhem (än) men nog sjutton kan man dela rum om man är mindre o syskon! Det har våra biobarn gjort o jag själv när jag var liten, det var mysigt...
Fast är dom äldre så vill man nog ha sitt eget, naturligtvis*L

Lycka till!
/mammaC
 
Självklart kan yngre barn dela rum.
Jag är jourhem och har barn upp till 10-års åldern i samma rum fast dom inte är syskon.
Tonåringar får eget rum.

:banan:
 
Hej
Vi har en syskonplacering som var 4 och 5 när de kom.
De delar rum. De har en oerhörd trygghet i varandra. De behöver varandra!

Jag tror syskon kommer varandra närmare och har mer naturliga tillfällen (innan de somnar t.ex) att prata med varandra, vilket de gör även om de är små.

Hälsn Bellix.
 
Vi hade bara ett rum från början och det handlar nog mer om att de-soc kanske har syskon just nu som en är lite större och då tycker de att den behöver ett större rum senare...
Annars har aldrig någon ställt krav på antal rum utan vi har sagt att nu har vi en plats el två thats it.
Sen om man bara vill ha små barn som där en av dem blivit kanske 9-12 år så behöver de få ett eget kryp in av naturliga skäl men fattar ändå inte att den soc/org ni har kontakt med bara har syskon :roll: placeringar el?



lilla-mamman sa:
:razz: hej hej!

vi har nu kontakt med både komuner och organisationer och så... så nu borde vi få vår första placering snart tycker man...he he!

men en liten undran. vi har ett normalt stort rum ledigt. oinrett för vi vet ju inte vem som kommer. någon organisation tycker att vi skulle kunna ta en syskon placering som kan bo ihop(yngre barn då) men komunerna verkar vara emot detta! varför? jag bodde med min lilla syster i samma rum frivilligt ganska länge när vi var mindre... vi tyckte det var ensamt att ligga i mörkret helt själva :smirk:

vi är själva inte säkra på vad vi vill; vi har bara en dotter på snart 3 år hemma nu, och gå från ett till tre barnsfamilj känns lite väl spännande, samtidigt så har vi tid och vill inte se syskon splittras... hur tänker ni?
lite rörigt inlägg... :angel

hur har ni löst detta eller SKALL alla barn ha eget rum och dermed basta?

:? :? :?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp