Det finns underbara dagar.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Ja inte bara problem behöver ventileras....
Sitter nu med min kopp kaffe pustar ut efter ännu en hektisk morgon fem timmar kvar tills dom åter börjar droppa in och tänker FAN vad bra jag är...
Efter tre månader har jag fått vändning på strulig tonåring med diagnos har snurrat runt i systemet i många år droger,kriminalitet osv när han kom med en attityd jag ska Aaaaaaaldrig plugga..
Nu är han där pluggar in grundskolan och jag är så stolt över honom.
Vi har inte mer än besvarat hans rop på se mig hör mig gett honom massor med kärlek bekräftelse och så skiner han och blommar upp. Tänk vad lite som behövs förutom allt tålamod då :D
Så har vi min egen butter putter tonåring som fräst huvudet av en var morgon i tre års tid äntligen en morgon av rosor i munnen :bow
Min dotter deklarerar stolt att hon äntligen efter allt tjat själv kommit på att det är nog bäst och sminka sig efter frukost... 8)
Ja och min andra placering är med gubben och jobbar, min son med diagnos är nu även han ute i arbetslivet med avklarat gymnasie utbildning.
Idag är en sådan dag då jag reflekterar hur jäkla bra livet ändå är och trots allt slit nu kan sitta och njuta av resultatet sådana här dagar är det bäst att komma ihåg då det är dags att ta tag i nästa vilsna själ som kommer hem till oss...
Kämpa på alla goa familjer där ute som orkar ge dessa barn det dom behöver :claphappy: :claphappy:
 
Hej....Det låter som du värkligen har lyckats, och det måste kännas helt underbart, själv är vi i början på resan men hoppas naturligtvis att vi också en dag kommer att få känna av den lycka som ni gör i dag, det är ju målet med att vara familjehem...
 
Oj Oj
Är absolut inte någon expert och något jag har lärt mig är att det inte finns saker som funkar på en men inte på en annan men lite hur vi jobbar och faktiskt gjorde innan vi blev familjehem satt liksom i efter våra tuffa år med dina mina barn och barn med diagnos...Delar gärna med mig för det är väl lite det forumet är till för att försöka hjälpa varandra...
STRUKTUR: Mer när barnen var små men även nu att vi har några bestämda dagar då något händer och det rubbar vi ALDRIG på kan va chips kvällen på fredagen tex
Detta gör barnen trygga både med och utan diagnos....
REGLER: för att undvika tjafs tex ja men jag plockade ju inte upp väskan igår så varför idag...men jag borstade ju inte tänderna igår osv....
KÄRLEK: att bara finnas lyssna berömma och bekräfta och umgås det är kärlek det....Hejdå ha en bra dag eller hej hur har din dag varit är för många placeringar i tonåren vi haft för dom helt främmande ord va någon som bryr sig???
Oj jag är inte någon super människa detta gör jag och min man som TEAM vi har tät telefon kontakt hela dagarna även om han har svårt en dag så ringer han mig tom när han sitter på muggen för att kolla av hur går det vad händer peppar stöttar och är med så eller bara säga att han älskar mig för oj vi hann visst inte med varandra igår kväll (fast när det kommer till andra saker är han som karlar är mest)
Alltså jag har haft placeringar som kommit tillbaka efter en helg hos biosarna och liksom checkat av...ok ni hade efterätt idag efter maten vad åt ni för chips i fredags,ska du storhandla imorgon osv känns verkligen att luften går ur dom och dom kan slappna av...
Men jo som sagt det är en livs stil jag har mina dåliga dagar också och som nu efter en tuff period går jag lite in i mig själv när jag får mina ensamma timmar...
Men vad det ger igen när vi sitter hela familjen samlad vi matbordet umgås pratar skrattar oj oj oj jag älskar min stora bland familj.....fast det finns även måltider man önskar bort pga tjafs som uppstår..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp