Det gick fort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej.

Vi har blivit tillfrågade om en placering. Placeringskomunen har godkänt oss på pappret, men vill naturligtvis träffa oss också. Jag är såå nervös, tänk om dom inte gillar oss.... Hur vanligt är det???? Herregud så mycket tankar som snurrar uppe i huvudet nu och magen är helt ur lag :D
Kommer dom att ta upp frågor om arvodet och sånt första gången eller kommer det lite senare. Är det någon som har lite tips och råd så är jag jättetacksam eftersom vi är helt nya på detta.
 
Mitt tips..

Först vill jag självklart säga grattis!... Gläds med er.

Sen mitt tips: Tänk inte bara med hjärtat utan också med hjärnan för i all denna glädje är det så lätt att man bara säger ja tack till allt och sen sitter man där & önskar att man tänkt lite extra innan.
Det jag tänker på just nu är lönebortfall, Arvode,omkostnads ers. och handledning.
Få så mycket som möjligt nerskrivet i kontraktet.
Lycka till!

Är ni utredda av annan kommun/org innan? Eftersom ni är tillfrågade utan att de träffat er?
 
Hej igen.

Vi är utredda av en organisation och enl. organisationen så var dom intresserade av oss, så både organisationsmannen, någon från placeringskomunen och någon ifrån det hem där placeringen bor nu ska komma hem till oss, jag tror även att det skulle följa med någon mer..... får hoppas bara att allt går bra nu och att dom gillar oss...........men tar dom upp frågor kring ersättning, vad som placeringen kan behövas ha, säng, kärra mm och sånt första gången? Och hur lång tid kan en inskolning ta? Jättetacksam för alla svar.
Ester
 
Om ni ska arbeta genom org, alltså ha uppdraget genom dem, så sköter ju org all kontakt med soc. Det brukar ju vara så att man som familjehem har ett rum som redan är utrustat med säng mm. Är det ett litet barn, som kan behöva speciella saker så som vagn, spjälsäng mm så tycker jag du ska ta upp det vid ert möte. Fråga vad som redan finns och vad som behövs köpas till. Ekonomin kring er lön, arvode, omkostnad mm tar ni med er arbgivare/organisation, för det har inte soc med att göra när de lejt bort uppdraget till org. Hoppas du fick svar på någon av dina frågor.
 
Hej och tack för svaren...
Våran organisation är inte med och förhandlar något, de "bara" utreder oss och förmedlar oss vidare till de komunerna som kan behöva vår hjälp.
Vi kommer väl antagligen att få svar på våra frågor när de kommer, men det känns bra om man har en aning om vad som kommer upp så man inte bara sitter där och är nöjd med allt de säger....fast just nu känns det som om jag nästan skulle betala själv för att få placeringen :D Det är väl kanske så de vill att vi ska känna också, då är vi ju betydligt lättare att förhandla med. Men jag ska var tuff.. Önska mig lycka till. :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp