Det här med foton å annat.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi hade en placering i övre förskoleåldern och denna blev ledsen när den såg alla bilder på vår bio på min fb sida (de ville gärna titta där när jag var inne på fb) Vi fick inte sätta in bilder på den placerade.
Så jag håller med dig Kråkan...det är inte jätte juste.
Vi fick förklara med att hens bio inte ville att vi skulle sätta in bilder.
Men då kändes det verkligen som att barnet inte tillhörde vår familj.
 
Jo, visst kan det vara så
Alt är ju att inte ha facebook instagram, då är ju problemet löst:))
Eller inte visa de när barnet i fråga ser på,,, får man inte så får man inte:(
Vi lägger inte upp bilder på våra barn, någon av dom,,,ingen som gråter för det. Jagär lite tråkig i frågan men var tog det gamla hederliga fotoalbumet vägen?

Väl mött Carina
 
mammac sa:
Jo, visst kan det vara så
Alt är ju att inte ha facebook instagram, då är ju problemet löst:))
Eller inte visa de när barnet i fråga ser på,,, får man inte så får man inte:(
Vi lägger inte upp bilder på våra barn, någon av dom,,,ingen som gråter för det. Jagär lite tråkig i frågan men var tog det gamla hederliga fotoalbumet vägen?

Väl mött Carina

Jag är som jag skrev, väldigt mkt för att fotografera. Det blir massa fotoalbum också, men även bilder på tex just Facebook och Instagram. Det är upp till var och en, men inte sjutton skadar det någon ?
Naturligtvis väljer man bilder med omsorg, det blir definitivt inga badbilder tex.
Återigen, för tillfället gäller frågeställningen en liten bebis. X blir inte ledsen oavsett bilder eller inte, men det BORDE inte göra något just i " bebisfall" .
 
Kråkan sa:
Ojoj,vilken diskussion det blev !
Jag har ,någonstans i bakhuvudet för mig, en anledning till att man inte " får"(??) publicera bilder på placeringar man har.
Det är för att de inte ska riskera att bli igenkända och folk ska förstå att de är familjehemsplacerade.
MEN vem skulle egentligen känna igen en liten bebis på , tex min stängda facebooksida ?
Jaja alla har olika åsikter , antar att man får ta det säkra före det osäkra iallafall. Känns bara fel att exkludera
en liten människa som faktiskt ingår i vår familj just nu.....


Visst är det spännande ned diskussioner ;)

Kram till er alla där ute en sådan här fantastisk lördag :)
 
SKORPAN01 sa:
Kråkan sa:
Ojoj,vilken diskussion det blev !
Jag har ,någonstans i bakhuvudet för mig, en anledning till att man inte " får"(??) publicera bilder på placeringar man har.
Det är för att de inte ska riskera att bli igenkända och folk ska förstå att de är familjehemsplacerade.
MEN vem skulle egentligen känna igen en liten bebis på , tex min stängda facebooksida ?
Jaja alla har olika åsikter , antar att man får ta det säkra före det osäkra iallafall. Känns bara fel att exkludera
en liten människa som faktiskt ingår i vår familj just nu.....


Visst är det spännande ned diskussioner ;)

Kram till er alla där ute en sådan här fantastisk lördag :)

:rollhappy: ja visst är det!
Men frågan Om man får kan nog bara var och ens soc svara på:)
Kram på er alla och ha en fin lördagskväll/Carina
 
mammac sa:
SKORPAN01 sa:
Kråkan sa:
Ojoj,vilken diskussion det blev !
Jag har ,någonstans i bakhuvudet för mig, en anledning till att man inte " får"(??) publicera bilder på placeringar man har.
Det är för att de inte ska riskera att bli igenkända och folk ska förstå att de är familjehemsplacerade.
MEN vem skulle egentligen känna igen en liten bebis på , tex min stängda facebooksida ?
Jaja alla har olika åsikter , antar att man får ta det säkra före det osäkra iallafall. Känns bara fel att exkludera
en liten människa som faktiskt ingår i vår familj just nu.....


Visst är det spännande ned diskussioner ;)

Kram till er alla där ute en sådan här fantastisk lördag :)

:rollhappy: ja visst är det!
Men frågan Om man får kan nog bara var och ens soc svara på:)
Kram på er alla och ha en fin lördagskväll/Carina


Ja visst är det så :) hoppas ni får en fin kväll :)
 
Vår Liten är en del av familjens vardag o även facebook. Av o till lägger vi ut bilder på Liten där. De som "gillar"dessa bilder är ju nära o kära- sådana som vi umgås med mer eller mindre. Det är ingen hemlighet att Liten är familjehemsplacerad bland dem som jag har som vänner o de bryr sig nog knappast om att tagga bilder av Liten o sprida det vidare. Jag har bara facebookvänner som är mina vänner. Liten är som sagt en del av familjen i vår vardag o att utesluta Liten ur ett sånt forum vore konstigt. Som om Liten inte fick vara med.... som om Liten inte räknas....Jagär normalt sett skeptis till nät o datorer (gammalags) men här har vi valt att vara öppna. Liten pratas det om h*n är ett barn i vår familj. För längre eller kortare tid...än så länge har det blivit drygt 4 år.... Och vi vill att Liten ska känns ig som en i familjen- fullt ut.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp