Det här med lååång inskolning....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man får en förfrågan nu och soc. säger att inskolningen varar ända fram till mitten på sommaren...
Undrar i mitt stilla sinne om de har för avsikt att betala för platsen hela tiden fram tills dess ?
Nån med liknande erfarenhet ?
 
honey sa:
Vi har aldrig fått arvode under inskolningen.
Bara ersättning för utlägg och dylikt.........

Stå på dig!

Men SÅ lång inskolning ? Låter lite väl orimligt tycker jag. :?
Kan tillägga att det inte är något litet barn det handlar om, utan en äldre tonåring isf.
 
Kråkan sa:
honey sa:
Vi har aldrig fått arvode under inskolningen.
Bara ersättning för utlägg och dylikt.........

Stå på dig!

Men SÅ lång inskolning ? Låter lite väl orimligt tycker jag. :?
Kan tillägga att det inte är något litet barn det handlar om, utan en äldre tonåring isf.

Absolut, det är det jag menar.
Klart du/ni ska ha någon form av ersättning under tiden!

Lycka till!
 
Ingen förklaring alls till varför inskolningen ska vara sjukt lång? :? Kan ju finnas en anledning fast vi inte förstår.......
Skulle kunna tänka mig det om placeringen nu bor på ett hem och har nån form av terapi samtidigt...eller så....???
 
ja vi ska oxå ha en låååång inskolning.
Bla där bioföräldern ska sova över flera helger.. Känns lite märkligt.
Tycker att du ska stå på dig ang ersättningen.
 
EJE sa:
Ingen förklaring alls till varför inskolningen ska vara sjukt lång? :? Kan ju finnas en anledning fast vi inte förstår.......
Skulle kunna tänka mig det om placeringen nu bor på ett hem och har nån form av terapi samtidigt...eller så....???

Plac. Bor på ett hem, men anses redo att slussas ut.
 
Vi fick arvodet men inte omkostnaden. Eftersom vi åkte T/R 10 mil till barnhemmet där 4 åringen bodde så begärde vi även milersättning.

Tycker DU ska ta rodret och föreslå vad NI anser att ni tycker är rimligt. VI måste sluta upp med att vänta på erbjudanden ang arvode. Det gör vi ju inte i andra lägen. Det är ju hantverkaren (VI) som talar om vad vi utför och till vilket pris. Sen kan man ju förhandla och ge rabatt.

MEN VI SÄTTER RIBBAN
 
Kom på en orsak som jag tror är anledning till den långa inskolningen.

Soc måste vara säkra på att det finns ett familjhem då avtalet sägs upp med tidigare boende.
Eftersom svåra placeringar tar lång tid att hitta hem till så vill de väl hålla Er varma. Sen är det säkert så att den unge så fort som möjligt vill träffa Er men att själva inskolningen görs strax innan ungdomen flyttar till Er. i början så blir det väl bara ett besök hos Er och ett av Er hos ungdomen.

Men var tydliga med att Ni faktiskt blir låsta av att tacka ja till placeringen och att Ni då måsta få arvodet. Men fastställ arvodet innan ni begär det under inskolningen.

Good Luck
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp