Dom ville ha oss.......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Soc var här för första gången i onsdags och dom ville ha oss. Nu ska vi utredas igen för dom ville göra det själv. Dom utreder tydligen inte om det inte är till någon specifik placering. Så om nu allt går vägen kommer det två små hit till sommaren. Nu till min fråga dom ska tydligen utreda oss enligt käveste??? metoden någonting. Intervju i separata rum. Är här någon som har fått göra detta som vet mer vad det innebär? Först skulle dom visst komma hit ca 4 ggr nästa möte är på onsdag. Det är väldigt mycke med allt nu och väldigt spännande men jag skulle gärna vilja veta lite mer om den här metoden om någon vet???Mvh Anna
 
Kälvesten.....

Grattis till ett blivande uppdrag!
Vi är utredda både enligt Kälvestensmodellen och enligt PRIDE....

Kälvesten går till så att ni båda utfrågas var för sig,samtidigt, i olika rum.Sen sammanställer en psykolog era svar....Frågorna berör ALLT...Uppväxt,relationer,konflikthantering,syn på barn och uppfostran,ekonomi,intressen osv.....och utredarna antecknar det ni säger.

PRIDE å andra sidan är mer en utbildning/utredning i samma paket....och i grupp!

Personligen tror jag Kälvesten är helt OK i familjehemssammanhang!Vi utreddes för adoption enligt den här modellen och för oss blev det en flopp eftersom våra handläggare hade missupfattat grundinställningen helt-dom trodde dom skulle söka efter fel och deras anteckningar var därför skrivna tämligen negativt.....vilket sen psykologen skulle sammanställa....resultatet blev käpprätt åt h-vete!Så vi föll i den här utredningsmodellens stora fallgrop....det är ju det som handläggarna skriver som sammanställs....inte det man säger....!!!Och är utredarna då negativa till företeelsen dom utreder så.....
Men i familjehemssammanhang så är ju utredarna redan positiva till sitt uppdrag och då borde det ju vara en bra modell!!!!

Efter adoptionen gick vi PRIDE för att bli familjehem och det var rakt roligt!!!!Och intressant värre att ha fått uppleva båda varianterna!!!

Lycka till....och njut av att få vara i centrum!
:D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp