Ekonomifråga igen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äldre tonåring jourplaceras med kraftig omedicinerad ADHD, efter suicidförsök. Behöver dygnet runt passning och kraftigt stöd.
Vilket arvode är rimligt, är det rimligt med lönebortfall? har aldrig haft någon tonåring med diagnos?
mvh sara
 
Självklart lönebortfall samt högsta arvodet - fast jag skulle personligen inte ta en sån här plac utan att den blir som kraftigt förstärkt. Då får man så mkt stöd och hjälp, dessutom blir det inte en massa väntetider på det man behöver hjälp med! Bara det att ha tillgång till konsulenten dygnet runt är enormt viktigt när d gäller "svåra" placeringar. Den placerade samt familjehemmet har så mkt större chans att lyckas tycker jag! Lycka till!
 
Tack för ditt svar. Denna placering gick så fort så vi hann inte ens reagera eller tänka efter. Naturligtvis borde det vara en förstärkt placering, men kommunen har ju stängt mellan 18.00-08.00, och på helgerna. Vi tillhör ju inte en organisation.
Men en av oss måste nog vara hemma hela tiden, det är många möten och mycket jobb.
Tack igen!
SaraA
 
Med facit i handen borde vi ha tackat nej.
Inget lönebortfall, arvode på 8.400, omkostnad 5700.
De betalar för ett sommarjobb 4 timmar om dagen så att vi får lite struktur på vardagen.
Pojken kostar STORA SUMMOR, inte bara i ekonomi, utan energi, dessutom går soc.sekr. på semester , den ena 6 v, den andra 12, för hon ska kombinera med mammaledighet.

Utöver detta har vi en bio som gör allt för att underminera vår
trovärdighet, och "misslyckas" med pojken..... :(

Vi jobbar heltid.
Hur orkar vi? :?
 
Jag skulle inte ta det uppdraget med det understödet vad gällde både "support" och ekonomi.
Tror att kanske det här inlägget skrevs för längre sen. Ville svara ändå.
/Mia
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp