En alldeles egen kudde!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sverige 2010:
Lilla :angel: är 8 år och har varit inom socialtjänstens vård sedan två års ålder. Nu ska vi få ta hand om :angel: Det som gör mig så ledsen är att :angel: inte ens äger en egen kudde! Ingen säng, inget täcke, inte en enda pryl förutom lite kläder och några leksaker. Jag trodde att jag var härdad, att jag blivit ganska ........inte hård, men van. Det är jag tydligen inte eftersom varje barn är unikt, varje historia är sin egen och alla omständigheter är tillsammans orsak till att det blivit så som det blivit. Många vill "lägga beslag på umgänge med barnet", många ska ha sin rätt till detta, men ingen har möjlighet att ta hand om :angel: .

Jag blir så ledsen bara, men också glad över att få vara den som ska ge :angel: en egen kudde........
 
Ja man blir ju aldeles bestört...men vad GLAD ängeln ska bli över sin aldeles egna kudde som ängeln ska få av just DIG, du fina människa...

TÄNK egentligen vad vackra och stora hjärtan vi famhem måste ha...jag kan ju tycka att det är en självklarhet men har nu efter ett par år tvingats inse att det faktiskt inte är någon självklarhet att man tar ansvar för barnen i vårt samhälle...tragiskt men sant och jag är glad att jag är en av de som faktiskt klarar av och GÖR detta som ger så mycket :claphappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp